جامعه به دانشگاه جامع علمی کاربردی نیاز واقعی دارد

۲۸م آذر ،

با توجه به نیاز مبرم جامعه به احراز مشاغل نیاز دانشگاهی که در کشور آموزش مهارتی دهد ضروری است و این نیاز در دانشگاه جامع علمی کاربردی دیده می گردد.

 به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل؛دکتر مهدی نژاد معاون پژوهشی وزارت علوم و تحقیقات کشور در مراسم تجلیل از برترین های عرصه پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی از سایر دانشگاه های کشور متمایز باشد و این تمایز در نحوه عملکرد آموزش این دانشگاه دیده شود.

وی افزود: دانشگاه جامع مامور است بر اساس نیاز واقعی جامعه و درخواست های سازمان های کشوری صورت گیرد و رشته های این دانشگاه بر اساس شغل های مورد نیاز باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان این که این دانشگاه باید بر اساس نیاز نسل سوم و چهارم جامعه فعالیت کند و رفع نیازهای شغلی این گروه از جامعه باید در اولویت های کاری این دانشگاه باشد.

وی گفت: ما در تولید علم در منطقه اول هستیم و در جهان رتبه ۱۶ و این یعنی نقطه کشور ایران در جهان در حوزه های علم و فناوری نه تنها بد نیست بلکه جایگاه امید بخشی است که باید در سال های آتی نیز ارتقاء یابد به حد مورد قبول برسیم.

وی خاطر نشان کرد: آنچه از دانشگاه جامع انتظار می رود رفع نیازهای فارغ التحصیلان برای جذب به بازار کار شدن است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.