جامعه به موسیقی پاپ نیاز دارد

۱۵م دیماه ،

موسیقی پاپ در بوته نقد/۴

سرپرست گروه دارکوب گفت: من با نظر بسیاری که می‌گویند موسیقی پاپ خوب نیست، موافق نیستم؛ جامعه به ژانرهای مختلف موسیقی نیاز دارد و پاپ، سبب تلاش بیشتر هنرمندان موسیقی سنتی در توجه به مخاطب شده است.

همایون نصیری، نوازنده و سرپرست گروه دارکوب در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین دربارهٔ خواننده محور بودن موسیقی پاپ گفت: به طور کلی موسیقی پاپ نسبت به موسیقی های دیگر، مخاطبان بیشتری دارد؛ به همین سبب ما این نوع موسیقی را موسیقی مردمی می دانیم. همچنین موسیقی پاپ به سبب ملودی های روان و اشعار قابل درک، خواننده محور است و چون تمرکز بیشتری بر  شعر دارد،  بدون حضور خواننده، جایگاهی در میان مردم نخواهد داشت.

این نوازنده در ادامه افزود: به طور کلی هر نوع موسیقی باید به شیوه درست ارائه شود و به همین سبب من با نظر بسیار ها که می گویند موسیقی پاپ خوب نیست موافق نیستم زیرا جامعه به ژانرهای مختلف موسیقی از جمله موسیقی پاپ نیاز دارد ، همچنین باید به نظر مخاطب احترام بگذاریم و از این نوع موسیقی حمایت و پشتیبانی کنیم.

نصیری  در ادامه تاکید کرد: به نظر من موسیقی پاپ اگر با کیفیت بهتری ارائه شود به طور حتم می تواند جای بیشتری در دل مخاطبان داشته باشد، همچنین حضور این نوع موسیقی سبب شده  تا هنرمندان در حوزه موسیقی سنتی بیشتر تلاش کنند و یک رقابت سالم در موسیقی به وجود آمده است.

سرپرست گروه دارکوب با اشاره به ضرورت حفظ شاخصه‌های اصلی موسیقی ایرانی گفت: در هر نوع موسیقی به ویژه موسیقی پاپ باید شاخصه های اصلی موسیقی ایرانی حفظ شود یعنی  موسیقی باید نشانه های شرقی بودن را داشته باشد در حالی که در چند سال اخیر بیشتر موسیقی پاپ برگرفته از موسیقی یونانی و ترکیه است که این موضوع سبب شده اگر کلام را از موسیقی حذف کنیم نمی توانیم تشخیص دهیم که این نوع موسیقی ایرانی است یا یونانی!

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.