جامعه دانشگاهی، یاد و خاطره شهید شهریاری را گرامی می‌دارند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

جامعه دانشگاهی، یاد و خاطره شهید شهریاری را گرامی می‌دارند

جامعه دانشگاهی، یاد و خاطره شهید شهریاری را گرامی می‌دارند

مراسم سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری، فردا در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود

به گزارش ممتاز به نقل ازایسنا ، مراسم سومین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری، استاد دانشکده هسته‌یی دانشگاه شهید بهشتی روز شنبه نهم آذر ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در تالار ابوریحان مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار می گردد.

در این مراسم که با حضور جامعه دانشگاهی و جمعی از مسوولان برگزار می‌شود، دکتر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز سخنرانی می‌کند.

دکتر مجید شهریاری، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی هسته‌یی دانشگاه شهید بهشتی و عضو شورای ملی سزامی، بامداد دوشنبه هشتم آذرماه ۱۳۸۹ در حالی که همراه همسرش راهی دانشگاه بود در بلوار ارتش در شمال تهران هدف یک اقدام تروریستی قرار گرفت که به شهادت وی و مجروحیت همسر و راننده اش منجر شد.

همزمان با این ترور ناجوانمردانه، دکتر فردوسی عباسی، یکی دیگر از اساتید دانشکده مهندسی هسته‌یی دانشگاه شهید بهشتی نیز در حوالی ولنجک تهران در حالی که مشغول پارک کردن خودرو خود بود به شیوه ای مشابه(اتصال بمب به بنده خودرو) ترور شد که عباسی و همسرش از این اتفاق جان سالم به در بردند.

شهید دکتر شهریاری از اعضای شورای ملی سزامی (مرکز تابش سینکروترون برای تحقیقات و علوم کاربردی در خاورمیانه) و از مشاوران ایران در این پروژه بود.

دکتر مجید شهریاری در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد. وی، تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان، دوره کارشناسی را در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی امیر کبیر (از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۳۶۸)، دوره کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی هسته‌یی در دانشگاه صنعتی شریف ( از سال ۱۳۶۹ تا سال ۱۳۷۱) و دوره دکتری را در رشته مهندسی هسته‌یی در دانشگاه امیرکبیر (از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۷) گذارند.

دکتر شهریاری پس از فراغت از تحصیل به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه امیرکبیرمشغول به کار شد. وی در بهمن ماه ۱۳۸۰ با درجه استادیاری به عنوان عضو هیات علمی به گروه آمورشی کاربرد پرتوهای دانشگاه شهید بهشتی پیوست و حدود چهار سال بعد به مرتبه دانشیاری ارتقا یافت. وی چند ماه قبل از شهادت به درجه استادی ارتقاء یافته بود.

وی در دوره دانشیاری، استاد راهنمای ۱۷ دانشجوی کارشناسی ارشد و پنج دانشجوی دکتری بوده و ۲۱ مقاله تخصصی در مجلات علمی پژوهشی به چاپ رسانده بود. همچنین در ۲۴ کنفرانس بین المللی به ایراد سخنرانی در رشته تخصصی خود پرداخته بود و مجری پنج طرح پژوهشی بود.

شهید شهریاری که مدیر گروه کاربرد پرتوهای دانشکده مهندسی هسته‌یی دانشگاه شهید بهشتی بود از خردادماه ۱۳۸۷ به عنوان مشاور تیم نمایندگی ایران در شورای بین‌المللی سزامی فعالیت داشت.

/۱۱۷/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.