جامعه عاملی تأثیرگذار بر رشد عاطفی کودکان

۰۷م آذر ،

جامعه باید از نظر فرهنگی، مادی و اجتماعی به گونه ای عمل کند که شرایط رشد ایده آل برای کودکان فراهم شود.

هادی خورشاهیان، نویسنده کودک و ادبیات نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: نشر کتابهای کودک در سالهای اخیر به تناسب تبلیغات و اتفاقات صورت گرفته در سطح جامعه روند طبیعی خودش را طی کرده است.
وی ادامه داد: کیفیت و کمیت بالا و پایین شده ولی در میزان انتشار یافتن تغییرات چندانی ایجاد نشده است، البته ناگفته نماند که قضیه کاغذ هم در این زمینه تأثیر گذار بوده و طبیعتاً میزان انتشار یافتن را تا حدی پایین آورده است.
خورشاهیان در زمینه تأثیر ادبیات بررشد عاطفی کودکان گفت: ادبیات بر رشد عاطفی کودکان تاثیرات بسزایی دارد و حتی فیلمی که کودکان نگاه می‌کنند از ادبیات نوشتاری گرفته شده است.
وی اظهار داشت: ضمن اینکه خانواده بر رشد عاطفی کودکان تاثیر بالایی دارد، شاعران و نویسندگان نیز باید با روحیات کودکان و نوجوانان آشنایی بیشتری پیدا کنند تا با ارائه نوشته های خوبی در این زمینه به رشد عاطفی کودکان کمک کنند.

خورشاهیان ادامه داد: ما یک بستر اجتماعی داریم که همه در آن دخیل هستیم، بنابراین باید کل جامعه از نظر فرهنگی، مادی و اجتماعی به گونه‌ای عمل کند که شرایط رشد ایده آل برای کودکان و نوجوانان فراهم شود.
وی در زمینه انتشار یافتن کتاب کودک در ایران در مقایسه با سایر کشورها گفت: واقعیت امر این است که در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر شاعر و نویسنده زیادی داریم ولی متاسفانه در زمینه ادبیات کودک و نوجوان جایگاه خاصی نداریم ولی ترجمه های خوبی در این راستا انجام می شود. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.