جامعه مصر خواستار اجرای آموزه‌های ناب اسلام است

۲۸م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: جامعه مصر خواستار یک فضای جدید سیاسی و اجتماعی بوده و تمایل دارد این فضای جدید بر اساس عقاید و آموزه‌های ناب اسلامی شکل گیرد.

حسن لاسجردی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نتیجه مثبت رفرادونم برگزار شده در مصر گفت: با توجه به نتیجه این رفراندوم حرکت جامعه مصر حرکتی مثبت و رو به جلو ارزیابی شده و انتظار می‌رود نتایج مثبت این رفراندوم به زودی نمایان شود.

وی ادامه داد: ملت مصر از فضای خفقان‌آور دیکتاتوری مبارک به ستوه آمده بودند از همین رو برای پیشگیری از وقوع دیکتاتوری سابق دست به اعتراض زده و به خیابان‌ها آمدند.

لاسجردی افزود : ملت مسلمان مصر خواستار اجرای احکام، حدود اسلامی و نگاه‌های مذهبی می باشند بنابراین نسبت به نگاه‌های دولت و مقامات دولتی حساسیت بالایی نشان می‌دهند.

وی با اشاره به واکنش شدید نسبت به بیانیه مرسی اظهار داشت: جامعه مصر دچار خلاء از در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بوده، بنابراین حکومت باید خلاءهای موجود را مورد توجه قرار دهد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: جامعه مصر خواستار یک فضای جدید سیاسی و اجتماعی بوده و تمایل دارد این فضای جدید بر اساس عقاید و آموزه‌های ناب اسلامی  شکل گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.