«جامی ز خمخانه دل» همراه با مطروحه رهبر انقلاب و پاسخ شاعران کتاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب که همزمان با ایام ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز رونمایی و روانه بازار نشر می‌شود شامل گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون جانبازان،۶۳ قطعه شعر از شاعران کشور که در پاسخ به مطروحه معظم له با موضوع جانبازان شهید سروده شده ، ۶۴ قطعه عکس از دیدار با  جانبازان قطع نخاعی در مهر ماه ۱۳۹۰ و همچنین فیلم این دیدار است.

درباره مطروحه معظم له نیز باید گفت که در دیدار شاعران آیینی با رهبر معظم انقلاب که روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه۹۰ برگزار شد، معظم له در رهنمودهایشان شاعران را به موضوع دفاع مقدس و پاسداشت یاد شهیدان دعوت کردند و از مباحث مهم در این باره که کمتر به آن پرداخته شده، به مقوله «جانبازان شهید» اشاره فرمودند.

ایشان در این‌باره فرمودند: «یکی از همین چیزهایی که مربوط به جنگ است و از چیزهایی است که ذهن من را مشغول می‌کند، این جانبازهایی هستند که بعد از مدتی به شهادت می رسند؛ این خودش یک موضوع ویژه است؛ این غیر از شهیدی است که درجبهه شهید شده و درباره اش هم شعر گفته شده؛ این انسانی است که یک تجربه‌ای را گذرانده و رنجی را تحمل کرده، آخرش هم شهید شده. بگردید موضوعات اینجوری را پیدا کنید.»

در پایان این دیدار، یکی از شاعران از حضرت آیت الله خامنه‌ای خواست که در این موضوع مطروحه‌ای را طرح فرمایند تا شاعران به استقبال آن، شعر بسرایند. ایشان نیز ساعتی پس از پایان محفل، مطروحه‌ای را بر صفحه کاغذ نگاشتند و از شاعران آیینی خواستند تا بر اساس آن شعر بسرایند.

متن مرقومه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

بفرمایید اگر دوستان مایلند، این مطلع را بسازند. خطاب به جانباز شهید:

«رندانه آخر ربودی جامی ز خمخانه دل / خونین چو برگ شقایق، رنگین چو افسانه دل»

ابتکار معظم له فصل تازه‌ای از شعر مقاومت را بر روی شاعران گشود که اثر حاضر نمونه‌ای از آن است.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۸۳۶۹۵ – ۶۶۴۰۵۱۰۰ –  ‌۶۶۴۱۰۶۴۹ -۰۲۱ تماس حاصل کنند و یا به نشانی پست الکترونیک book@khamenei.ir پیام ارسال کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.