جام جم سه جایزه گرفت

جام جم آنلاین: برگزاری جشنواره‌های فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و همچنین اهدای جوایز به برگزیدگان فصل‌ها یکی از فعالیت ‌های مهم معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به باور بسیاری باعث پیشرفت و انگیزه بیشتر خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و نویسندگان در مطبوعات می‌شود.

چهارمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز دیشب طی مراسمی با حضور وزیر ارشاد و معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی ارشاد اسلامی برگزار شد و روزنامه جام‌جم توانست در سه بخش برنده این دوره از جشنواره باشد.

رضا پورعالی در بخش گزارش خبری رتبه اول را به خود اختصاص داد، میثم اسماعیلی در بخش تیتر نفر دوم شد و شیما و میلاد کریمی توانستند در بخش گفت‌وگو حائز رتبه دوم شوند.

اما مراسم دیشب تفاوت مهمی با دیگر دوره‌های برگزاری این جشنواره داشت و آن هم تجلیل از پیش‌نگاران عرصه مطبوعات کشور بود که همزمان با مراسم اهدای جوایز چهارمین جشنواره فصلی مطبوعات برگزار شد.

در این مراسم از سه پیشکسوت مطبوعات که بیش از ۳۰ سال در این عرصه فعالیت داشتند، توسط وزیر ارشاد اسلامی تقدیر شد.

استاد حسین قندی، جلال رفیع و امیرحسین فردی سه پیشکسوت عرصه مطبوعات بودند که در مراسم دیشب مورد تقدیر قرار گرفتند.

این سه شخصیت رسانه‌ای بیش از سه دهه از عمر خود را صرف فعالیت‌های مستمر و موثر مطبوعاتی داشته و هرکدام از آنها استعدادهای زیادی در عرصه مطبوعات کشف و به جامعه رسانه‌ای معرفی کردند.

حسین قندی، مدرس رشته علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و مدرس روزنامه‌نگاری، فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد از آمریکا در رشته مدیریت بین‌الملل است که چندین نسل روزنامه‌نگاران موفق ایران افتخار شاگردی او را داشتند.

امیرحسین فردی نیز هرچند در عرصه ادبیات داستانی نامی شناخته‌شده‌تر است، اما سابقه روزنامه‌نگاری او به بیش از دو دهه می‌رسد، چرا که او به مدت ۲۴ سال سردبیر و مدیرمسوول مجله خاطره‌انگیز «کیهان بچه‌ها» بوده است و بسیاری از نسل‌سومی‌های انقلاب با مجله او خاطره‌های بسیاری دارند.

جلال رفیع هم هرچند دستی بر قضاوت داشته است و وکیل پایه یک دادگستری است، اما سابقه‌ای در امر قضا ندارد و نام او با روزنامه‌نگاری عجین بوده است.

او سال ۵۸ وارد روزنامه کیهان شد و مدتی عضو شورای سردبیری آن بود. سال ۵۹ تا حوالی سال ۶۶ و ۶۷ عضو شورای سردبیری روزنامه اطلاعات هم بود.

حجت‌الاسلام دعایی و دکتر ممکن در روزنامه اطلاعات و اسدالله نوری و دکتر هادی‌نجف‌آبادی در روزنامه کیهان از جمله افرادی بودند که او را به کار روزنامه‌نگاری تشویق کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.