جام جهانی فوتسال/صعود ایران به مرحله یک هشتم نهایی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

به گزارش تفسیری ایسنا،تیم ملی فوتسال ایران در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی تایلند از ساعت ۱۵:۳۰ امروز(پنج شنبه) در سالن نیمیباتر به مصاف پاناما رفت و موفق شد با پیروزی ۴ بر ۳ به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات راه پیدا کند. گل های ایران را در این بازی احمد اسماعیل پور در دقیقه سه، افشین کاظمی در دقیقه ۱۴،محمد طاهری در دقیقه ۱۹ و ۳۸ به ثمر رساندند.

اولین حمله جدی ایران را اسماعیل پور در دقیقه سوم آغاز نمود و با دادن پاس به حسن زاده این بازیکن در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه حسن زاده به تیر دروازه خورد و در برگشت خود اسماعیل پور توپ را تبدیل به گل نمود. اما تک گل ایران تنها سه دقیقه دوام آورد و تیم پاناما روی حرکت تاکتیکی توسط کلادیو گودریج به گل تساوی دست یافت.

بازیکنان پاناما پس از این گل در دو حرکت خشن مصطفی طیبی و مصطفی نظری را مصدوم نمودند اما سنگربان ایران وضعیت بهتری داشت و به بازی ادامه داد.

در ادامه بازی بازیکن گلزن پاناما مالک موقعیت تک به تک شد که این توپ با خوش شانسی از کنار دروازه نظری عبور نمود و ثانیه هایی بعد نیز دروازه بان پاناما نیز شوت محکم حسن زاده را مهار نمود.

حملات شاگردان صانعی در ادامه افزایش یافت و طاهری، حسن زاده و کاظمی به ترتیب دو شوت را روانه دروازه نمودند که هر دو به خارج رفت و بالاخره افشین کاظمی پس از چند بار ناکامی، پشت به دروازه پاناما مالک توپ شد و با چرخشی مشابه چرخش های وحید شمسایی، دومین گل ایران را به ثمر رساند.

دو تیم در ادامه حملات بسیاری را تدارک دیدند که در آخرین دقیقه‌ی نیمه‌ی اول محمد طاهری روی یک ضربه‌ی کرنر توانست گل سوم را به ثمر برساند . به این ترتیب ملی پوشان ایران با پیروزی سه بر یک به رختکن رفتند.

با آغاز نیمه دوم بازی، پاناما که برای جبران گل های خورده وارد زمین شده بود، بازی را هجومی آغاز نمود اما طولی نکشید که باز هم شاگردان صانعی مالک توپ و میدان شدند. در یکی از صحنه ها نیز دروازه بان پاناما با مهار توپ، به سمت دروازه ایران حرکت نمود اما در آخرین لحظات توپ را از دست داد.

بازیکنان پاناما در ادامه بازی و در اواسط نیمه دوم نیز مالک دو موقعیت تک به تک شد اما هر بار مصطفی نظری مانع فروپاشی دروازه ایران شد. برای ایران نیز طاهری و طیبی دو موقعیت تک به تک را از دست دادند تا دو تیم در این زمینه مساوی شوند.

البته بدشانسی های ایران باز هم ادامه یافت و در حالی که بازیکنان در ضربات آخرشان دقت چندانی نداشتند، احمدی و رهنما دو فرصت گل را از دست دادند و در ادامه احمدی توپ را در محوطه جریمه ایران با دست لمس نمود و پاناما مالک یک ضربه پنالتی شد. بازیکن حریف نیز در حالی که نظری به سمت مخالف رفته بود، توپ را وارد دروازه ایران نمود.

حملات دو تیم در دقایق پایانی بازی افزایش یافت و محمد طاهری باز هم شوت محکمی را روانه دروازه پاناما نمود و توپ این بار با برخورد به بازیکن حریف تغییر جهت داد و گل چهارم ایران به ثمر رسید. اما این پایان کار نبود و پاناما بار دیگر اختلاف را به حداقل کشاند تا ایران این بازی را نیز با حداقل اختلاف به سود خود به پایان برساند.

ایران پیش از این در جام جهانی سال های ۱۹۹۲ و ۲۰۰۸ نیز به مرحله یک هشتم نهایی صعود نموده بود.

در دیگر بازی این مرحله، اسپانیا با نتیجه پنج بر یک از سد مراکش گذشت و به عنوان تیم اول از گروه b به مرحله بعدی رسید.

حریف ایران در مرحله یک هشتم نهایی نیز فردا مشخص می گردد و درصورتی که گواتمالا از سد جزایر سلیمان بگذرد، حریف بعدی فوتسالیست های ایرانی خواهد بود.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.