جام جهان‌نما میزبان درام سیاه و سفید ˝خانه و برجک˝

۳۰م دیماه ،

معرفی فیلم‌های بخش جام جهان‌نما جشنواره فیلم فجر/۴

فیلم سینمایی سیاه و سفید ˝خانه و برجک˝ (House With a Turret) به نویسندگی و کارگردانی اوا نویمان کارگردان شناخته شده اهل اوکراین (بر اساس رمانی از فردریش گورنستاین) در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل (جام جهان‌نما) سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی پرده‌ می‌رود.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، اوا نیمان متولد ۱۹۷۴ میلادی در اوکراین و فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه فیلیپس و رشته فیلمسازی از دانشگاه تلویزیون برلین در آلمان است. این کارگردان پس از ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند فراوان، اولین فیلم بلند خود را به نام “در کنار رودخانه” را در سال ۲۰۰۷ میلادی جلوی دوربین برد. فیلم “خانه و برجک” دومین فیلم بلند این کارگردان اکراینی محسوب می‌شود و تا به حال در جشنواره‌ها متعددی شرکت کرده است.

بنابراین گزارش، درام “خانه و برجک” (محصول۲۰۱۲ میلادی) روایتگر دختر بچه هشت ساله‌ای است که همراه مادرش برای دیدن مادربزرگش سفر می‌کند.

دیمیتری کوبتسکوی، یاکترینا گلوبوا، میخاییل وکسلر بازیگران فیلم ۸۰ دقیقه‌ای و روسی زبان “خانه و برجک” می باشند.

دیگر عوامل سازنده این فیلم عبارتند از: فیلمبردار ریمویداس لیپوی، موسیقی یورگن گروزیگن و اریک ساتیه، تدوین پاول زالسوف.

گفتنی است، در بخش جام جهان‌نما فیلم‌های سینمایی “قاعده تصادف”، “آسمان زرد کم‌عمق”، “برلین منفی هفت” با ۱۳ فیلم خارجی از کشورهایی همچون؛ چین، آمریکا، فرانسه، روسیه، آلمان، استرالیا،‌ کره جنوبی، بلژیک، اوکراین، هند، ژاپن، انگلستان، کنیا و لوگزامبورک به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.