جام قهرمانی به خوزستان رفت

۲۶م اسفند ،

تیم بسکتبال پتروشیمی به انتظارات چند ساله مردم ماهشهر خاتمه داده و با پیروزی ۸۸ بر ۷۴ مقابل مهرام قهرمان لیگ ایران شد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بعد از چهار دیدار پر ماجرا، بالاخره قهرمان سوپرلیگ بسکتبال در آخرین دیدار سری فینالهای پنجگانه مشخص شد و پتروشیمی به آرزوی چند ساله خود رسید.
تیم مهرام تهران در میان تشویق تماشاگرانی که تعداد آنها بیشتر از دو بازی قبلی تهران بود با ترکیب مهدی کامرانی، وحید حاجیان، صمد نیکخواه، مارکو و السون به میدان آمد. ابراهیم جابر، حامد آفاق، سانی بچیروویچ، حامد سهراب نژاد و روزبه ارغوان هم انتخابهای اولیه مهران حاتمی برای دیدار نهایی بودند. 

 دفاع شدید و خطاهای مهرامی ها

وحید حاجیان با یک پرتاب سه امتیازی موفق اولین امتیاز بازی را برای مهرام به دست آورد و البته دو خطای اول بازی را هم ظرف یک دقیقه و نیم به نام خود ثبت کرد و تا دقیقه سوم بازی سه خطایی شد. مهدی کامرانی هم با دو خطا هم تیمی جوانتر خود را همراهی کرد تا سجاد مشایخی آماده ورود به میدان شود.
 
بازیکنان مهرام از همان دقیقه اول با دفاع شدید روی ستاره های پتروشیمی اجازه هیچ کاری را به آنها ندادند اما خطاهای آنها به حریف اجازه نزدیک شدن داد. پتروشیمی تا سه دقیقه آخر ۱۵ بر ۱۱ از مهرام پیش افتاد. کوارتر اول بازی هم با نتیجه ۲۲ بر ۱۹ به نفع این تیم تمام شد. مهرام در اواخر کوارتر اول تیم برتر میدان بود.

تیم پتروشیمی آغاز روانتری در کوارتر دوم داشت و بچیروویچ با عصبانیت از بازیکنانش برای جلوگیری از رسیدن اختلاف به بالای ده امتیاز وقت استراحت گرفت.
روزبه ارغوان طبق معمول در نیمه اول به سه خطا رسید و جای خود را به علی دورقی داد. بازیکنان مهرام در دیدار مرگ و زندگی بازی بسیار درگیرانه ای انجام داده و فرصت حفظ توپ را به پتروشیمی نمی دادند. با وجود امتیازآوری یاران ماهشهری، بازیکنان مهرام با چنگ و دندان نتیجه را نزدیک نگه می داشتند. در نهایت با بازی هماهنگتر پتروشیمی نیمه اول با نتیجه ۴۱ بر ۳۲ به نفع این تیم تمام شد.

مارکو میلیچ با چهار امتیاز و ۱۲ ریباند، موثرترین بازیکن مهرام و حامد سهراب نژاد با ۱۰ امتیاز و شش ریباند موثرترین بازیکن پتروشیمی بودند.
 
اختلاف ۲۱ امتیازی در کوارتر سوم

نیمه دوم برای مهرام مانند نیمه اول و با سه امتیازی حاجیان آغاز شد هر چند پتروشیمی پیش از آن دو امتیاز به دست آورده بود. مهرامی ها هشت امتیاز پیاپی کسب کرده و به سرعت به چهل امتیاز رسیدند.

مهدی کامرانی بعد از ثبت سومین خطای خود برای چند ثانیه روی زمین نشسته و بلند نمی شد. اتفاق بازی چهارم بار دیگر تکرار شده وخطاهای میلیچ هم به سرعت بالا رفت و به چهار خطا رسید. چند خطایی که داور از آفاق در زمان حمله نگرفت و اعلام خطای چهارم کامرانی این بازیکن را عصبی کرده بود.کامرانی چهار دقیقه به پایان کوارتر بار دیگر جای خود را به سجاد مشایخی داد.
صمد نیکخواه تنها بازیکن موثر مهرام در دقایق کوارتر سوم بود که این بازیکن هم تا جای ممکن توسط مدافعان پتروشیمی کنترل می شد. در دو دقیقه آخر وقت سوم اختلاف دو تیم به ۱۳ امتیاز رسید.

خطای تکنیکال به نیمکت مهرام 

با اعلام خطای عمد صمد روی آفاق تمام اعضای تیم مهرام به شدت به داوران معترض شده و با حرکات بچیروویچ در کنار زمین یک خطای تکنیکال به نیمکت تیم تهرانی داده شد. پتروشیمی کوارتر سوم را با اختلاف ۲۱ امتیاز و نتیجه ۲۶ بر ۱۴ تمام کرد.

مهرام کوارتر آخر را با تمرکز بالا و بیشترین تلاش برای بازگشت آغاز کرد. تلاشهای مهرام اختلاف را پنج امتیاز کاهش داد اما بازیکنان این تیم با استرس از دست رفتن قهرمانی اشتباهاتی هم مرتکب شده و توپهایی لو می دادند که کارشان را خراب می کرد.

بچیروویچ اولین پنج خطایی بازی

سانی بچیروویچ بازیکن پتروشیمی هم در دقیقه چهارم کوارتر پایانی چهار خطایی شد. در حمله پتروشیمی برخوردی بین صمد و آفاق پیش آمد که در این صحنه خطای چهارم دو طرف اعلام شد. روزبه ارغوان هم با خطا روی صمد چهارمین خطای خود را دریافت کرد تا تعداد چهار خطایی های بازی به شش نفر برسد.

سانی بچیروویچ اولین بازیکن ازاین جمع بود که به پنج خطا رسید. بازیکنان پتروشیمی با حالتی عصبی از میانه کوارتر آخر بازی را دنبال می کردند که به ضرر این تیم بود. اخراج افاق با خطای پنجم شرایط خطرناکی را برای تیم ماهشهری ایجاد کرد. چهار دقیقه به پایان بازی اختلاف دو تیم ۱۶ امتیاز بود که با پرتابهای صمد به ۱۴ امتیاز رسیده و حاشیه امنیت را از تیم ماهشهری گرفت.
مهدی کامرانی هم در سوی دیگر پنج خطایی شد تا شرایط دو تیم به هم نزدیک شود. بازیکنان هر دو طرف با استرس پایان کار همچنان پراشتباه به کارشان ادامه می دادند.

اختلاف دوازده امتیازی در دودقیقه پایانی

با وجود ۱۲ امتیاز اختلاف دو تیم در دو دقیقه پایانی باز هم کسی از قهرمانی پتروشیمی مطمئن نبود. وحید حاجیان و روزبه ارغوان آخرین پنج خطایی های دو تیم بودند. خطای عمد روزبه ارغوان در یک دقیقه و سی ثانیه انتهایی بازی بسیار خطرناک بوده و در نهایت به نزدیک شدن مهرامی ها تا ۹ امتیاز منجر شد. با اختلاف موجود تلاشهای مهرامی ها در یک دقیقه آخر فایده ای نداشته و پتروشیمی با نتیجه ۸۸ بر ۷۴ به قهرمانی این دوره از سوپرلیگ بسکتبال رسید.
 
حواشی بازی

تمام بازیکنان دو تیم در زمان معرفی ترکیب تیمها با استرس پا به میدان گذاشتند.
خانواده بعضی بازیکنان دو تیم مثل نیکخواه، سهراب نژاد و آفاق با فرزندان آنها برای تماشای بازی به سالن آمده و با توجه به محدودیت ورود بانوان، در جایگاه خبرنگاران جای گرفتند.
همسر بچیروویچ در جایگاه خبرنگاران به عملکرد داوران اعتراض داشت!
با اعلام خطای بازیکنان مهرام به روی حامد آفاق تمام کادر تیم مهرام و به خصوص بچیروویچ به عملکرد داوری به شدت اعتراض کردند.
بازیکنان مهرام بعد از سوت پایان با گریه به رختکن رفته و بازیکنان پتروشیمی سر از پا نمی شناختند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.