جانشین احتمالی چاوز کیست؟

۱۳م دیماه ،

نیکولاس مادورو، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا نیز همچون هوگو چاوز از ادبیات تند و گزنده استفاده می کند و در هر فرصت ممکن به مخالفان خود می تازد.

به گزارش به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  پایگاه اینترنتی صدای آمریکا(VOA) نوشت: «نیکولاس مادورو، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا نیز همچون هوگو چاوز از ادبیات تند و گزنده استفاده می کند و در هر فرصت ممکن به مخالفان خود می تازد و شمشیر قانون اساسی را به اهتزار در می آورد اما او از قدرت جاذبه و یا گیرایی شخصیتی آقای چاوز برخوردار نیست. هوگو چاوز به سرطان مبتلا شده است و دوران نقاهت خود را در کوبا سپری می کند. او یک نظامی پیشین است که طی چهارده سال قبل بر مسند قدرت در ونزوئلا تکیه زده است. اگر هوگو چاوز بر اثر ابتلای به سرطان بمیرد و یا از قدرت کناره گیری کند، پس از سی روز انتخابات برگزار خواهد شد. آقای مادورو که طی شش سال قبل وزیر امور خارجه کشور بوده است، نامزد حزب سوسیالیست و حزب حاکم بر کشور خواهد بود.»

این پایگاه اینترنتی ادامه داد: «آقای چاوز اندک زمانی پیش از سفر به هاوانا برای انجام چهارمین عمل جراحی در ماه دسامبر، مادوروی ۵٠ ساله را جانشین خود کرد. نیکولاس مادورو در قبل راننده اتوبوس بوده و هم اکنون به یکی از چهره های بانفوذ دولت سوسیالیست ونزوئلا بدل شده است. با وجودی که دیپلمات ها گفته اند آقای مادورو در جلسه های پشت درهای بسته شخصیت راحت و آرامی دارد، اما او همچون چاوز بین مردم و در اماکن عمومی چهره ای ستیزه جو و مبارزه طلبانه دارد. او طی سه هفته ای که جانشین رئیس جمهوری بوده، تصمیم های قابل توجه و سرنوشت سازی اخذ نکرده است. بنابراین هنوز شیوه کشورداری و یا رهبری او در صورتی که پس از آقای چاوز بر مسند قدرت در ونزوئلا تکیه بزند، روشن نیست.»

صدای آمریکا افزود: «با وجودی که آقای مادورو برای نزدیک کردن وجهه و شخصیت خود به هوگو چاوز تلاش می کند اما بسیاری از صاحبنظران معتقدند حضور روزانه او در تلویزیون دولتی، فاقد جاذبه و ویژگی های راحت و عاری از رفتارهای رسمی و دست و پاگیر رئیس او است. مخالفان او را یک نسخه نامرغوب چاوز می نامند. رهبران سیاسی که با او کار کرده اند معتقدند احتمال دارد تجربه او در مقام دیپلمات و رهبر اتحادیه های کارگری شاید بتواند به او کمک کند تا در داخل و خارج از کشور مناسباتی را برقرار کند. اما تفاوت شیوه های سیاستگذاری بین مادورو و چاوز زمانی روشن خواهد شد که او به مقام رئیس جمهوری نائل شود.»

به گزارش پایگاه اینترنتی بی بی سی فارسی(BBC Persian)، وابسته به دولت انگلیس، دو روز پیش، نیکولاس مادورو، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا می گوید که حال عمومی هوگو چاوز، رئیس جمهوری خوب نیست و او پس از انجام عمل جراحی در “وضعیت حساسی” به سر می برد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.