جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش:نیروی هوایی آماده اجرای دستورات فرمانده کل قواست

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش:نیروی هوایی آماده اجرای دستورات فرمانده کل قواست

امیر سرتیپ واحدی گفت: از همان روزهای اولیه اعمال تحریم ها، اولین تحریمی که در کشور انجام شد، تحریم هواپیما بود، ولی توانستیم با رشادت کارکنان فنی و نیروهای متخصص و جوانان غیور، مشکلات را مرتفع کنیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی  ارتش، امیرسرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با برنامه رادیویی ایران، به مناسبت هفته دفاع مقدس  گفت: صدام بعثی در ۳۱ شهریورماه، یورشی به یگان‌های جمهوری اسلامی انجام داد که دلاورمردان نیروی هوایی در کمترین زمان ممکن و به فاصله دو ساعت و نیم از پایگاه‌های  شکاری همدان و بوشهر این حمله را پاسخ دادند.

وی ادامه داد: در زمان صلح، تمام نیروهای مسلح، طرح‌های عملیاتی دارند تا در زمان نیاز از آن‌ها استفاده بشود. طرح‌های عملیاتی که به نیروی هوایی ابلاغ شده بود، طرح البرز بود.
جانشین نیروی هوایی ارتش افزود: در زمانی که صدام و صدامیان تصمیم داشتند که پیروزی برق آسا داشته باشند، با تلاش دلاورمردان نیروی هوایی ارتش، این هدف آن‌ها به یک جنگ فرسایشی تبدیل شد و ۵ روز پس از جنگ نیز آن‌ها درخواست داشتند تا جنگ متوقف شود.
امیرسرتیپ واحدی توضیح داد: از همان روزهای اولیه اعمال تحریم ها، اولین تحریمی که در کشور انجام شد، تحریم هواپیما بود، ولی توانستیم با رشادت کارکنان فنی و نیروهای متخصص و جوانان غیور، مشکلات را مرتفع کنیم.
وی گفت: تشکیل اولین جهاد خودکفایی در نیروی هوایی انجام شد و کارکنان فنی و نیروهای متخصص به بازسازی هواپیماها پرداختند. نیروی هوایی نیاز به تجهیزات زیادی دارد و خدا را شاکریم جوانان متخصص و فعال از کل دانشگاه‌ها پای کار آمدند و حتی کارکنان فنی اقدام به ساخت هواپیما کردند و توانستیم هواپیمای کوثر را بسازیم. در یک کلام می‌توانیم بگوییم که نیروی هوایی یک نیروی آماده و سرپا و آماده دستور فرماندهی معظم کل قواست.

انتهای پیام
 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.