جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع):بهار عربی نامیدن انقلاب‌های منطقه ناشی از بدفهمی است

۹ م دیماه ،

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین (ع)گفت: کسانی که انقلاب‌های منطقه را بهار عربی می‌نامند، دچار بدفهمی می باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سردار محمد شعبانی در نشست سیاسی بصیرتی پاسداران سپاه استان سمنان، با بیان این‌که دومینوی انقلاب اسلامی که با سقوط شاه ایران آغاز شد تا به امروز با سقوط بن‌علی، مبارک، قزافی و دیکتاتورهای مرتجع ادامه یافته است، اظهار کرد: بر اساس تئوری دومینو وقتی یک مهره سقوط کند، جلوگیری از سقوط مهره‌های دیگر امکان ندارد.

وی افزود: کارتر می‌گوید صدای انقلاب مصر مانند صدای انقلاب ایران آشنا است و آنچه امروز در خاورمیانه می‌گذرد، برای من آشناست.

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) بیان کرد: امام(ره) این قرن را قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین اعلام کرد و همانطور که در بررسی اتفاقات پس از انقلاب اسلامی در منطقه و جهان ملاحظه می‌شود، مستضعفین در حال پیروزی بر دیکتاتورها و مستکبرین جهان می باشند.

وی گفت: جمهوری اسلامی مدل رفتاری و حکومتی است که اثبات کرده می‌تواند بشریت را هدایت کند و بشریت امروز تشنه معنویت است و البته اتکاء نظام جمهوری اسلامی نیز بر مکتب و معنویت و اسلام ناب است.

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین بیان کرد: پس از کمونیست‌ها نظام سرمایه‌داری و لیبرالی غرب مدعی نجات انسان‌ها بود، لکن هم‌اکنون ملاحظه می‌شود که این مدل هم دچار ویروس شده و به فلاکت و اضمحلال افتاده است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی به عنوان یک کشور مهم و دارای موقعیت استراتژیک، بر تحولات بین‌المللی اثر گذار بوده است و این ویژگی‌ها سبب شده که ایران اسلامی هم منطقه‌گرایی را محور سیاست خود قرار دهد.

شعبانی با بیان این‌که بعضی دچار بدفهمی می باشند و اتفاقات خارق‌العاده منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را بیداری انسانی یا بهار عربی گفته‌اند و از بیداری اسلامی اکراه دارند، خاطر نشان کرد: هر حرکتی که در منطقه اسلامی جهت‌گیری دینی داشته باشد حتما بیداری اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: ایران توانسته است در زمینه‌های فکری نظیر صدور تفکر مقاومت و مبارزه با استعمار و استبداد و بازگشت به اسلام درادوار مختلف تاثیرگذار بوده و این رفتار را مدیریت کند.

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین بیان کرد: انقلاب اسلامی، پدیده‌ای است که با تکیه به روش‌ها و شیوه‌های نوین دموکراسی دینی، شکل گرفته و الگوی تازهی از مقاومت و مبارزه با استبداد و استعمار را به نمایش گذاشته است.

شعبانی بیان کرد: جمهوری اسلامی به وسیله رهبر بزرگ و تاریخی خود امام خمینی(ره)، برای اولین بار اصطلاح امت اسلامی را به عنوان یک مفهوم انقلابی وارد ادبیات سیاسی جهان کرد.

وی ریشه‌ها و عوامل بیداری اسلامی را توجه به وحدت دینی، ورود نسل تازه با ویژگی‌های انقلابی، رشد و توسعه وسایل ارتباط جمعی و تکامل شیوه‌های تبلیغ اسلامی و انقلاب اسلامی عنوان کرد.

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین ادامه داد: انقلاب اسلامی عامل عمده بیداری اسلامی است و نقش ویژه‌ای در حرکت بیداری ملل مسلمان ایفا کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.