جان کری: با ظریف دیدار داشتم, لحن مذاکرات بسیار متفاوت بود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در نشست خبری بعد از مذاکرات وزرای خارجه گروه موسوم به ۱+۵ و ایران

جان کری وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه لحن و نوع ارائه تیم ایرانی در دور تازه مذاکرات هسته‌ای متفاوت از قبل بوده، می‌گوید دیدار دوجانبه‌ای هم با همتای ایرانی‌اش داشته است

خبراقتصادی:به گزارش فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با حضور در نشست خبری بعد از مذاکرات وزرای خارجه گروه موسوم به ۱+۵ و ایران، گفت نوع ارائه و لحن هئیت ایرانی در این مذاکرات، بسیار متفاوت از قبل بوده است.

وی ضمن استقبال از این تغییر لحن، گفت مهم این است که این تغییر و نتایج این نشست به اقدامات عملی منجر شود. کری به علاوه گفت مشخص است که تنها با یک نشست نمی‌توان به نتیجه رسید و هنوز باید کارهای بسیاری برای دستیابی به توافق صورت پذیرد.

کری همچنین تائید کرد که در حاشیه این نشست دیداری دوجانبه هم با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران داشته است. پیشتر «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه هم اعلام کرده بود که گفت‌وگوهای جانبی در حاشیه چنین نشست‌هایی امری معمول بوده و ممکن است رخ دهد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ پنج‌شنبه شب به وقت محلی اولین بار در سطح وزرای خارجه در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد.

بنا بر اعلام «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دور بعدی این نشست قرار است روزهای ۱۵ و ۱۶ اکتبر در شهر «ژنو» برگزار شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.