جایگاه‌های CNG بدهکار نیستند، طلبکارند

1256-2.jpg

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG بدهی ۳۸۰ میلیارد تومانی جایگاه‌داران به شرکت ملی گاز را رد کرد و گفت: بعد از اولتیماتوم شرکت ملی گاز مبنی بر قطعی گاز بدهکاران هیچ یک از جایگاه‌های CNG به این دلیل تعطیل نشده‌اند.

اردشیر دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اظهار این‌که این جایگاه‌داران هستند که به دلیل اختلاف کنتور و مترینگ از شرکت ملی گاز طلبکارند تاکید کرد که جایگاه‌داران CNG به شرکت ملی گاز بدهکار نیستند.

به گفته‌ وی تا تیرماه امسال ۹۰ درصد جایگاه‌داران قبوض گاز خود را پرداخت کرده‌اند.

این جایگاه‌دار در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بدهی ۱۰ درصد باقی‌ جایگاه‌داران معادل ۳۸۰ میلیارد تومان باشد، تاکید کرد: غیر ممکن است این حجم از بدهی متعلق به تنها ۱۰ درصد از جایگاه‌داران باشد.

دادرس به جز بدهی جایگاه‌داران به شرکت ملی گاز از نقص فنی، تعمیر تجهیزات، اختلاف کنتور و مترینگ به عنوان سایر دلایل تعطیل‌شدن جایگاه‌ها نام برد.

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG با اشاره به این‌که پیش از این جایگاه‌داران مجبور بودند مالیات بر ارزش افزوده مربوط به شرکت ملی گاز را هم بپردازند، توضیح داد: حدود یک سال و نیم پیش با پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ۱۲ درصدی تنها ۲۸ تومان از ۴۰ تومان کارمزد جایگاه‌داران پرداخت می شد، اما با بررسی‌های صورت گرفته اعلام شد که شرکت ملی گاز و جایگاه‌داران هر کدام جداگانه مالیات بر ارزش افزوده خود را بپردازند.

به گفته‌ وی با اجرای این قانون تخفیفی به جایگاه‌داران ارائه نشده بلکه حق آنها که پیش از این رعایت نمی‌شد پرداخت شد.

این فعال بخش خصوصی هم‌چنین در مورد تخفیف قیمت برق به جایگاه‌داران CNG نیز توضیح داد: محاسبه‌ قیمت برق جایگاه‌داران در زمان کم‌باری در واقع جبران‌کردن افزایش‌نیافتن کارمزد آنهاست در صورتی که اگر کارمزد‌ها واقعی شود، نیازی به محاسبه‌ قیمت برق جایگاه‌داران در زمان کم‌باری نیست.

وی با بیان این‌‌که جایگاه‌داران مشتریان خود را در هر زمانی دارند، گفت: با استفاده از تنها یک کمپرسور از ۱۰ شب تا چهار صبح می‌توان مصرف برق را کاهش داد. پس مواردی که به عنوان تخفیف دولت به جایگاه‌داران نام برده می‌شود، تاکنون نتوانسته افزایش نیافتن کارمزد‌ها را جبران کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.