جایگاه اهمیت محیط زیست از دیدگاه اسلام

فروردین ۱۴۰۳

بهداشت در اسلام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لزوم یادگیری و حفظ نظافت آن بر هر مسلمانی واجب است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، آموزشگران واحد بازیافت ناحیه یک منطقه ۹ به آموزش بازیافت و جایگاه بهداشت در اسلام در محل مسجد فاطمه‌الزهرا (س) پرداختند.
 
آقایی رئیس اداره خدمات شهری ناحیه یک منطقه ۹ در این باره افزود: آموزشگران واحد بازیافت ناحیه یک منطقه ۹ به آموزش بازیافت و جایگاه بهداشت در اسلام باتوجه به تاکید کتاب آسمانیمان قرآن در زمینه حفظ و نگهداری محیط زیست و سخنان معصومین در زمینه بهداشت سلامتی، حفاظت از نعمت‌های خدادادی، درست مصرف کردن و اسراف نکردن در مصرف منابع طبیعی در مسجد فاطمه‌الزهرا (س) پرداختند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروزه مهمترین شاخص‌های زندگی بشر حفاظت از منابع تولید است و بشر دریافته است که تبعات و پیامدهای خسارت و زیانهای که طبیعت وارد می‌کند به مراتب بیشتر از آلوده کردن محیط زیست دریافت می‌کند.

از این رو اداره بازیافت با هدف آموزش شهروندان و توزیع برورشورهای آموزشی توسط آموزشگران این اداره می‌کوشد فرهنگ اصلاح الگوی مصرف را در بین شهروندان افزایش دهد.

همچنین این اداره با برگزاری مسابقه نقاشی روی پارچه با موضوع بازیافت و انواع پسماندها در مرکز آموزشهای شهید حیدری کرد.

شایان ذکر است ۲۵ نفر از غنچه‌های مهدکودک مرکز آموزشهای شهید حیدری در این مسابقه شرکت داشتند و در انتها جوایزی به آنها اهدا شد.

جهت ر فع آلودگی محیطی و پاکسازی محیط زیست و جلوگیری از شیوع بیماری مخازن مکانیزه زباله کوچه محمودی تخلیه شد. /ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.