جایزه اسکار جلوه‌های تصویری به کدام فیلم می‌رسد؟

۱۰م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، «اسپایدرمن شگفت‌انگیز»، «اطلس ابر»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، «هابیت: یک سفر غیرمنتظره»، «جان کارتر»، «زندگی پی»، «انتقامجویان»، «پرومته»، «اسکای‌فال» و «سفیدبرفی و شکارچی»، ۱۰ فیلم این فهرست می باشند.
 

«مردان سیاهپوش ۳» و «ناو» که انتظار می‌رفت یکی از رقبای بخش جلوه‌های ویژه اسکار ۸۵ باشند، از راه‌یابی به فهرست کوتاه بازماندند، همین طور «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم – قسمت ۲». البته هیچ یک از فیلم‌های قبلی «گرگ و میش» هم به فهرست کوتاه این بخش راه پیدا نکردند.
 

«هابیت: یک سفر غیرمنتظره» ساخته پیتر جکسون اولین فیلم سه‌گانه «هابیت» است که داستان آن پیش از «ارباب حلقه‌ها» سه‌گانه قبلی جکسون روی می‌دهد. هر سه فیلم «ارباب حلقه‌ها» برنده اسکار جلوه‌های تصویری شدند.
 

جلوه‌های ویژه «هابیت» در شرکت وتا در ولینگتون تحت نظارت جو لتری برنده چهار جایزه اسکار ساخته شده است. وتا که متعلق به جکسون است با همکاری شرکت آی‌ال‌ام جلوه‌های تصویری «انتقامجویان» را هم ساخته که یکی دیگر از فیلم‌های راه‌‌یافته به فهرست کوتاه است.

کار سونی پیکچرز ایمیج‌ورک در مجموعه «اسپایدرمن» قبلا هم از سوی آکادمی مورد توجه قرار گرفته است. هر دو فیلم «اسپایدرمن» و «اسپایدرمن ۲» نامزد اسکار شدند و فیلم دوم اسکار جلوه‌های تصویری را به خانه برد.
 

یک دنباله دیگر هم در این بخش سابقه دارد. «شوالیه تاریکی» فیلم دوم سه‌گانه بتمن ساخته کریستوفر نولان سال ۲۰۰۹ در این بخش نامزد اسکار شد. اکنون «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» بخت دریافت این جایزه را دارد.
 

راه‌یابی «اسکای‌فال» در این فهرست هم قابل توجه است. پیش از این مامور ۰۰۷ تنها دو بار توانسته به فهرست نامزدهای اسکار جلوه‌های تصویری راه یابد. «تاندربال» (۱۹۶۵) جایزه اسکار این بخش را هم برد و «مون‌ریکر» (۱۹۷۹) تنها نامزد بود.
 

اعضاء کمیته اجرایی شاخه جلوه‌های تصویری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ۳ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۴ دی) تشکیل جلسه می‌دهند و پس از دیدن گزیده‌ای ۱۰ دقیقه‌ای از هر ۱۰ فیلم فهرست کوتاه پنج نامزد نهایی این بخش را انتخاب می‌کنند.
 

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار ۱۰ ژانویه (۲۱ دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء‌ جوایز ۲۴ فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود.
 

پارسال اسکار جلوه‌های تصویری به فیلم «هوگو» رسید.

از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۰ سه فیلم برای دریافت جایزه اسکار جلوه‌های تصویری رقابت می‌کردند. آکادمی از سال ۲۰۱۱ با توجه به استفاده رو به افزایش هالیوود از جلوه‌های ویژه تصمیم گرفت تعداد نامزدهای این بخش به پنج فیلم افزایش پیدا کند.
 

هالیوود ریپورتر / ۲۹ نوامبر / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.