جایزه برترین دولتمرد جهان به فردی که محبوبیت داخلی ندارد

جایزه برترین دولتمرد جهان به فردی که محبوبیت داخلی ندارد

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران از دویچه وله – نخست وزیر کانادا استفن هارپر قرار است جایزه بهترین دلتمرد جهان را از  بنیاد ندای وجدان ، بنیاد ایجاد شده توسط یک رابی نیویورکی در ۱۹۶۵ ، بعنوان “قهرمان دموکراسی ، آزادی و حقوق بشر” دریافت نماید.

در حالیکه مواضع نخست وزیر کانادا به مذاق صهیونیستها خوش آمده است نرخ تائید او در داخل بدلیل مواضع راست افراطی دولت او و کاهش برنامه های محیط زیستی و فاصله گرفتن از سیاستهای تامین اجتماعی رو به کاهش گذارده است.

بر طبق نظر سنجی یک شرکت مستقر در اوتاوا ، ۵۰ درصد کانادائی ها نظر مساعدی نسبت به رئیس دولتشان ندارند و ۴۵ درصد از رای دهندگان معتقدند که حرکت کشورشان در جهت غلطی افتاده است.

با کاهش حمایت های اجتماعی در دولت هارپر هر روزه هزینه های زیادتری به مردم تحمیل می شود. اتحادیه های کارگری ، محیط زیستی ها و فعالان حقوق بشر ، مدافعان زراعت ارگانیک ، فعالان حقوق اقلیت های بومی ، فعالان ضد فقر از دیگر معترضان به اوضاع جدید در کشورند.

فهرست گلایه ها از نخست وزیر هارپر بسیار بلند است. در صحنه بین المللی یکی از ایرادات به خروج کانادا در سال قبل از پیمان کیوتو بر می گردد. کانادا نخستین کشوری بود که به چنین کاری مبادرت ورزید.

گرایش کانادا در مسائل سیاست خارجی به سمت سیاستهای افراطی راست موجب شده این کشور از عمل درچارچوب موافقت های چند جانبه و حل و فصل امور بر اساس مذاکرات و توافقات فاصله گرفته و در مواردی به سیاستهای تک روانه  روی کند. بهمین خاطر امسال جامعه جهانی مدنی و دیپلماتهای بین المللی کانادا را بعنوان کشور در پیش گیرنده روش های مخرب و سیاستهای ویرانگر در امور انرژی و محیط زیست معرفی کردند.

و در حرکتی نمادین در حالیکه همه سران دولتها برای اجلاس سالانه مجمع عمومی ملل متحد گرد آمده اند نخست وزیر کانادا ترجیح داده است در هتل استوریای نیویورک که چند ساخمان بیشتر با ساختمان ملل متحد فاصله ندارد بجای آن در مراسم بنیاد ندای وجدان رابیان یهودی شرکت جسته و جایزه این بنیاد را بخاطر مواضع طرفدارانه اش از رژیم صهیونیستی دریافت نماید.

پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.