جایزه بزرگ جشنواره بوسان به کارگردانان لبنانی و تایلندی رسید

سینما پرس-گروه سینما/ ناواپول تامرونگراتاناریت برای ساخت «۳۶» و مریم نجفی برای ساخت «کایان» به طور مشترک جایزه اصلی هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان را به خود اختصاص دادند.

به گزارش سینما پرس، هفدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم بوسان روز گذشته در حالی به پایان رسید که جایزه اصلی این جشنواره کره‌ای به طور مشترک به ۲ فیلم سینمایی «۳۶» به کارگردانی ناواپول تامرونگراتاناریت از تایلند و «کایان» (Kayan) به کارگردانی مریم نجفی از لبنان اهدا شد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «۳۶» علاوه بر دریافت جایزه اصلی این دوره از جشنواره بین المللی فیلم بوسان، جایزه «فیپرشی» منتقدان بین المللی این جشنواره کره‌ای را نیز از آن خود کرده است.

جایزه «فلش فوروارد» که به فیلمسازان غیرآسیایی اختصاص دارد، در این دوره از جشنواره فیلم بوسان به زدنک یراسکی لهستانی اهدا شد. یراسکی برای ساخت فیلم سینمایی «جوانه‌های گل» (Flowers Buds) موفق به دریافت جایزه «فلش فوروارد» شده است.

همچنین جایزه «سونجه» که به بهترین فیلم کوتاه آسیایی اختصاص دارد نیز به طور مشترک به «پدر کوچک» (A Little Father) به کارگردانی نیکان نظامی از ایران و «شب شهادت» (The Night of the Witness) ساخته پارک بوئم از کره جنوبی اعطا شد.
بنابر اظهارات مسئولان برگزار کننده این دوره از جشنواره بین المللی فیلم بوسان، به طور کلی ۲۲۱ هزار ۲۰۲ نفر در هفدهمین دوره این جشنواره کره‌ای حضور داشته اند.

بلا تار؛ فیلمساز برجسته مجارستانی ریاست هیات داوران این دوره از جشنواره فیلم بوسان را برعهده داشت و فیلم سینمایی «تلویزیون» (Television) به کارگردانی مصطفی فرخی که محصول مشترک بنگلادش و آلمان است نیز در مراسم اختتامیه هفدهمین دوره این جشنواره کره‌ای نمایش داده شد.

فیلم های سینمایی «سوگ» به کارگردانی مرتضی فرشباف از ایران و «نینو» (Nino) به کارگردانی لوی آرکناس از فلیپین در سال گذشته به طور مشترک موفق به دریافت جایزه اصلی شانزدهمین دوره جشنواره فیلم بوسان شده بودند.

انتهای پیان/ع.م/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۶۳۳


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.