جایزه جهانی پیامبراعظم(ص) گام نخست دانشمندان جهان اسلام برای دریافت جایزه نوبل است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: با ابلاغ آیین نامه جایزه جهانی(فناوری) پیامبر اعظم (ص) یک صحنه رقابت، هماوردی و توانمندی برای محققان و دانشمندان جهان اسلام فراهم می شود که برگزیدگان این جایزه بتوانند در سطح نوبل هم رقابت کنند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، ˈنسرین سلطانخواهˈ درمورد برنامه های دولت برای حضور دانشمندان ایرانی حوزه های مختلف در جایزه نوبل افزود : جایزه نوبل قسمتهای مختلفی دارد که بخش علمی (فیزیک، شیمی، فیزیولوژی و پزشکی، ادبیات) آن کمتر شائبه سیاسی بودن دارد و آن بخش که مربوط به جایزه صلح است، چندان پارامترهای روشن و مشخصی ندارد و بیشتر هم بر پایه رویکردهای سیاسی اعطا می شود.

وی افزود: اما برای این که محققان و دانشمندان ما بتوانند در رقابت هایی در سطح نوبل حاضر شوند، لازم است ابتدا در سکوها و مرتبه های دیگری توانمندی خود را بروز دهند.

سلطانخواه ادامه داد : یکی از اقداماتی که انجام شده، تدوین آیین نامه جایزه فناوری پیامبر اعظم (ص) برای دانشمندان مسلمان جهان است که به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد و خوشبختانه در این شورا مصوب شده است و منتظرابلاغ آن هستیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خاطرنشان کرد: با ابلاغ این آیین نامه، مراسم اهدای این جایزه هر دو سال یک بار در سه حوزه از فناوری هایی که خود ایران در آنها دارای رتبه است در سطح تمام دانشمندان جهان اسلام برگزار می شود تا یک صحنه رقابت، هماوردی و توانمندی را در این سطح ایجاد کنیم و برگزیدگان این جایزه بتوانند در سطح نوبل هم رقابت کنند. /ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.