جایزه ملی وب سالانه خواهد شد

قائم مقام دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی در مراسم سومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی از سالانه شدن جایزه ملی وب خبر داد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، حجت‌الاسلام سعید سالاریان، دبیر اجرایی سومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی همچنین اعلام کرد: شورای عالی اطلاع‌رسانی پروژه سامانه وب‌سنج را در سال جاری  آغاز کرده است و تا قبل از پایان سال آن را ارائه خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه شورای عالی اطلاع‌رسانی از سال ۱۳۸۵ با توصیه و تأکید مقام معظم رهبری بر توسعه نظام الکترونیکی، ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی را آغاز کرد، افزود: این ارزیابی‌ها در ایجاد انگیزه و رقابت در فضای خدمات الکترونیک و نیز افزایش سرعت ارائه خدمات، کمک شایانی کرد.
سالاریان ادامه داد: افزون بر این‌ها در ارزیابی سال جاری به دنبال یک استاندارد و مدل برای ارزیابی وب‌گاه‌‌ها بودیم و هم اکنون می توانیم این نوید را بدهیم که این مدل در سال جاری ارائه خواهد شد.
دبیر اجرایی جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی با بیان این که در این دوره ۴۵۳ وب‌گاه ثبت‌نام اولیه کردند، اظهار کرد: برخی دستگاه‌ها در روزهای گذشته با ما تماس گرفتند که از ثبت‌نام جا مانده اند. از جمله شهرداری تهران و سازمان پست که اتفاقا از بهترین وب.گاه‌ها در دوره‌های پیشین بوده اند.
وی افزود: شورای عالی اطلاع‌رسانی با تیزرهای تلویزیونی، ابلاغ به دستگاه‌ها و تبلیغات، به طور کامل اطلاع‌رسانی کرده است.
سالاریان همچنین از ایجاد یک وب‌گاه رسمی برای رسمیت بخشیدن به ارزیابی‌ها خبر داد و گفت: شورای عالی اطلاع‌رسانی به زودی برای ارتقاء شاخص‌های ارزیابی و استفاده از دیگر نظرات، همایشی برگزار خواهد کرد.
قائم مقام شورای عالی اطلاع‌رسانی در توضیح دستاوردهای این دوره سوم جایزه ملی وب، خاطر نشان کرد: حاصل این دوره انتشار دو کتاب «بلوغ دولت الکترونیک» و «مخاطرات امنیتی وب‌گاه‌ها» است که نتیجه کار کارگروه‌های تشکیل شده است.
در ادامه این مراسم مهندس سید روح الله سجادی، دبیر علمی جشنواره نیز با ارائه توضیحاتی در مورد نحوه خود اظهاری، ارزیابی ماشینی و ارزیابی نهایی این دوره از جایزه ملی وب گفت: در ماه‌های آینده ارزیابی صورت گرفته از وب‌گاه‌ها به صورت مستند ونموداری به دستگاه‌ها ارائه خواهد شد.
همچنین به گفته وی پس از پایان جشنواره نتایج ارزیابی‌های امنیتی به دستگاه‌هایی که متقاضی این ارزیابی باشند، اعلام خواهد شد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.