جایزه ویژه جشنواره ساتریکون به عکاس ایرانی رسید

۲۶م اسفند ،

احتصاصی هنرآنلاین/

غدیر وقاری هنرمند عکاس و کاریکاتوریست هفته پیش برنده جایزه ویژه جشنواره ساتریکون شد.

غدیر وقاری هنرمند عکاس و کاریکاتوریست در گفت‌و‌گو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: خوشبختانه هنرمندان عکاس و کاریکاتوریست این روزها فعالیت بسیار خوبی در سطح بین‌المللی دارند. در سه ماه قبل ۱۷ اثر از هنرمندان عکاس به جشنواره ساتریکون لهستان و بلغارستان ارسال کرده‌ایم.

او که در جشنواره ساتریکون لهستان جایزه ویژه شهر لژنیکای لهستان را کسب کرده است در این باره گفت: چند عکس با موضوع طنز به این جشنواره ارسال کرده‌ام که خوشبختانه برای یکی از این تصاویر جایزه شهر لژنیکای لهستان را دریافت کردم.

این هنرمند دربارهٔ حوزه کاری خود اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از ۱۸ سال است که در زمینه کاریکاتور و ۱۴ سال است که در حوزه عکاسی فعالیت می‌کنم ناخودآگاه در زمینه عکاسی به سمت طنز گرایش پیدا کردم. به طور کلی کاریکاتور و عکاسی به یکدیگر کمک بسیاری می‌کنند.

وقاری که تاکنون سه نمایشگاه در خارج از کشور در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ برگزار کرده است و در جشنواره‌های داخلی و خارجی جوایزی به دست آورده است گفت: این هفتمین حضور در جشنواره طنز لهستان است. در سال‌های اخیر هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی چنان درخشیده‌اند که بی اغراق می‌توانم بگویم که ایران در حوزه‌های عکاسی و کاریکاتور یک قطب به شمار می‌رود. این موضوع را آمارهای کیفی و کمی‌ تصدیق می‌کنند. سال قبل هم سعید ربی زاده جایزه ویژه این جشنواره را به دست آورد و قبل‌تر از آن هم شاهرخ حیدری برنده این جایزه شد.

او امیدوار است که اواخر اردیبهشت ماه سال آینده بتواند به لهستان سفر کند و جایزه خود را حضوری دریافت کند.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. قدیر وقاری:

    mersi az etela resani be moghe

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.