جایگاه‌داری عرضه سوخت اقتصادی می‌شود

۱۱اردیبهشت،

4576.jpg

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد:‌ با اجرای سه طرح جایگاه‌داری عرضه سوخت اقتصادی خواهد شد.

محمدرضا مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این‌که طرح توسعه جایگاه‌های با ابعاد کوچک با هدف کاهش هزینه‌های ساخت جایگاه عرضه سوخت در دستور کار قرار گرفته است گفت: این جایگاه‌ها در حداقل مساحت (۵۰ تا صد متر) ساخته می‌شود و هزینه‌های زمین که در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل ورود سرمایه گذاران به این بخش است را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که قیمت زمین در کلانشهرها بسیار بالا است و در مقابل نیاز به جایگاه بسیار بسیار است، گفت: اگر بتوانیم تاییدیه ساخت جایگاه‌های سیار را در کلانشهرها از مراجع ذیصلاح بگیریم می‌توان از طریق این نوع جایگاه‌ها نیز نیاز این شهرها به جایگاه سوخت را تامین کرد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی ایران همچنین از ایجاد محدودیت برای ساخت جایگاه در خارج از شهرها خبر داد و گفت: برای آن‌که انگیزه‌ای برای صاحبان جایگاه‌های فعلی ایجاد شود ساخت بی رویه جایگاه در خارج از شهر که در حال حاضر به صورت قارچگونه در حال رشد است متوقف خواهد شد.

به گفته مظلومی، با توجه به این‌که قیمت زمین در شهرهای بزرگ بسیار بالا است و هزینه‌های بخش خصوصی برای ورود به ساخت جایگاه بسیار است سرمایه‌گذاران برای ساخت جایگاه در داخل شهر استقبال نمی‌کنند. به همین سبب ساخت جایگاه‌های کوچک در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر این‌که ساخت جایگاه‌های کوچک و سیار و ایجاد محدودیت برای ساخت جایگاه در خارج از شهرها سبب اقتصادی شدن فعالیت جایگاه‌داری می‌شود گفت: به زودی این دستورات به مناطق برای اجرا ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.