جایگزین آیت‌الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت به‌زودی انتخاب می‌شود

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ایران > احزاب – حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در حاشیه مراسم ۱۳آبان، از احتمال انتخاب دبیرکل این جامعه در سه‌شنبه آینده خبر داد.

وی با اشاره به اینکه جلسات جامعه روحانیت طبق روال هر هفته سه‌شنبه‌ها برگزار می‌شود، به تسنیم گفته است:« احتمالا در جلسه سه‌شنبه هفته آینده موضوع جانشینی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی برای این جامعه پیگیری شود.» براساس گفته‌های مصباحی مقدم، فعلا و پیش از تعیین جانشینی آیت‌الله مهدوی‌کنی، جلسات جامعه روحانیت مبارز با ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار می‌شود.

انتخاب قریب الوقوع دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران در حالی است که پس از درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی دبیرکل فقید این تشکل روحانی اصولگرا گمانه زنی‌ها درباره جانشینی آن مرحوم تشدید شده است. جامعه روحانیت مبارز تهران یکی از ۲تشکل روحانی اصولگرا است که در کنار جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مرجعیت سیاسی این جناح کشور را بر عهده دارد.

همچنین نقش آیت‌الله مهدوی‌کنی در راس جامعه روحانیت مبارز در بزنگاه‌های سیاسی به‌خصوص انتخابات‌ها و نیز وحدت بین اصولگرایان بر اهمیت جایگاه دبیرکلی جامعه روحانیت افزوده است. این شرایط ایجاب می‌کند فردی در راس جامعه روحانیت مبارز تهران حضور یابد که علاوه بر حفظ انسجام داخلی این جامعه، مورد قبول سایر تشکل‌های اصولگرا باشد و تا حدی خلأ عدم‌حضور آیت‌الله مهدوی کنی را جبران کند. در عین حال چندی قبل گفته شد قرار است برای انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت از برخی چهره‌ها که پیش‌تر کمتر در جمع اعضای این تشکل بودند، دعوت شود.

آیات و حجج اسلام امامی کاشانی، هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و حسن روحانی جزو مؤسسان و بنیانگذاران جامعه روحانیت مبارز هستند که بعد از سال ۸۸و اتفاقاتی که پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری آن سال رخ داد در جلسات جامعه روحانیت مبارز حضور پیدا نکردند. با این همه مصباحی مقدم از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اعلام کرده که این چهره‌ها طبق اساسنامه جامعه از اعضای دائمی شورای مرکزی هستند و برای انتخاب دبیرکل به‌طور ویژه و خاص از آنها دعوت می‌شود. وی همچنین گفته که حسن روحانی رئیس‌جمهور ابراز تمایل کرده در جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت کند اما به‌خاطر مشغله‌هایی که دارد تاکنون نتوانسته است.

مصباحی مقدم که چندی قبل با ایسنا گفت‌وگو کرده همچنین تأکید کرده که حضور این چهره‌ها برای تقویت جامعه روحانیت مبارز ضروری است؛ هر چند هنوز مشخص نیست این چهره‌ها مجددا در جلسات جامعه روحانیت مبارز حضور خواهند یافت یا خیر ولی حضور آنان تأثیر زیادی در انتخاب دبیرکل آینده جامعه روحانیت مبارز خواهد داشت.

با این همه آیت‌الله موحدی کرمانی نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه پاسداران و امام جمعه موقت تهران که قائم‌مقامی دبیرکل این جامعه را برعهده داشته و بعد از کسالت آیت‌الله مهدوی‌کنی جلسات جامعه را اداره کرده، تاکنون یکی از قوی‌ترین گزینه‌هاست. پیش‌تر حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی یکی دیگر از اعضای جامعه روحانیت مبارز احتمال انتخاب موحدی کرمانی به‌عنوان دبیرکل این جامعه را قوی دانسته بود.

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.