جایگزین سعیدی کیا برای یارانه‌ها

۳۱فروردین۱۳،

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها را ادامه می‌دهم اما به شکل دیگری و آن جایگزین بیمه تامین اجتماعی به جای هدفمندی یارانه‌ها است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، محمد سعیدی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: دربارهٔ حضور خاتمی و هاشمی در انتخابات گفت: تحلیل بنده این است که آقایان کاندیدا نمی‌شوند.

وی دربارهٔ محل تامین هزینه‌های انتخاباتیش و مقدار آن افزود: عضو هیچ حزب و گروهی نیستم و مستقل وارد انتخابات شده‌ام و همیشه با حقوق خودم زندگی‌کرده‌ام و کار و فعالیت اقتصادی نداشته‌ام.

اصولا آدم کم خرجی هستم

سعیدی‌کیا اضافه کرد: برای تامین هزینه‌های انتخاباتی شماره حسابی اعلام کردم تا کسانی عملکرد بنده را در ۳۳ سال قبل و طرز تفکر بنده را برای ریاست جمهوری پسندید از این طریق حمایت مالی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اصولا آدم کم خرجی هستم و ستادهایم نیز این سیاست را پیگیری می‌کنند و هر چقدر جمع شد برای تبلیغات خرج می‌کنیم.

 
مستقل وارد انتخابات شده‌ام

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: قصد انصراف از کاندیداتوری ریاست جمهوری را ندارم و به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم.

سعیدی‌کیا تاکید کرد: به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شده و تا آخر نیز مستقل خواهم ماند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی دربارهٔ مسکن مهر، نحوه اجرا و ادامه آن در دولت بعدی گفت: مسکن مهر مولود طرح جامع مسکن بود که آن زمان ماد در مجلس تصویب کردیم.

سعیدی‌کیا با اشاره به اشکالات اجرای مسکن مهر افزود: دولت نباید در ساخت و ساز دخالت کند و منابع مالی و همت خود را صرف شهرسازی و حل مشکلات حمل و نقل کند.

بیمه پایه قوی تأمین اجتماعی، جایگزین هدفمندی یارانه‌ها

سعیدی‌کیا از تداوم هدفمندی یارانه‌ها در دولت خود یاد کرد و اذعان داشت: هدفمندی یارانه‌ها به شکل قانون درآمده و این یعنی باید تداوم داشته باشد.

وی یادآور شد: هدفمندی یارانه‌ها طرح مطلوبی بود که در حوزه اجرایی عملکرد ضعیفی داشت و همین سبب افزایش نقاط ضعف آن شد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها را ادامه می‌دهم اما به شکل دیگری و آن جایگزین بیمه تامین اجتماعی به جای هدفمندی یارانه‌ها است.

سعیدی‌کیا افزود: به دو دهک اول جامعه که توانایی پرداخت و کار ندارند باید یارانه نقدی پرداخت کرد اما باید دقت کنیم به دیگر اقشار یارانه نقدی فقط سبب تورم می گردد.

سعیدی کیا اظهار کرد: در سال اول که هدفمندی یارانه‌ها محقق شد، شاهد کاهش فاصله غنی و فقیر بودیم اما این مسئله در دور بعد سبب تورم شد.

سعیدی‌کیا گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها باید تداوم یابد اما به شکل و شمایل دیگری و با دقت در حوزه اجرایی.

وی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را مغز برنامه‌ریز و نظارت‌گر دولت خواند و گفت: این سازمان باید احیا شود..

سعیدی‌کیا اظهار داشت: با توجه به سابقه‌ایی که در نظام جمهوری اسلامی دارم اعتقادم بر این است که می‌شود کشور را بهتر از این اداره کرد. برای خدمت به کشور استفاده از تمام ظرفیت‌ها لازم و ضروری است. کسانی که توانایی انجام امور را دارند و وفادار انقلاب و ولایت می باشند باید در دولت آینده حضور داشته باشند.

قانون‌گریزی سبب ضعف دولت است

وی ادامه داد: دولت آینده من قانون‌مداری را سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد، در دولت آینده اقتصاد پویا و فعال در سایه فرهنگ اسلام و ایران محقق می‌شود. علاوه‌ بر این بسترسازی برای حضور مردم در تمام زمینه‌ها از وظایف دولت آینده است.

سعیدی‌کیا افزود: شعار من برای انتخابات آینده آرامش، انسجام ملی و همکاری جهانی خواهد بود و از آنجا که در تمامی دولت‌ها حضور داشته‌ام، دولت خود را «دولت انقلاب اسلامی» نام‌گذاری می‌کنم. همچنین از تمام ظرفیت‌های اشخاص وفادار به نظام و انقلاب در اداره کشور استفاده خواهم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری قانون‌مداری را پایه استحکام دولت دانست و اظهار کرد: قانون‌گریزی سبب ضعف دولت و سبب ناهنجاری‌های سنگین برای کشور دارد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.