جای خالی فروشگاه‌های بزرگ سایز زنانه در بازار امروز/ بانوان ایرانی به سوی چاقی می‌روند

۱۲ تیرماه ۱۳،

یک طراح لباس معتقد است: وقتی اجتماع ما به سرعت در حال تغییر و تحول است و اندام ایرانی‌ها به سمت و سوی چاقی پیش می‌رود وجود فروشگاه‌های پوشاک بزرگ سایز زنانه بسیار ضروری است.

همیشه اشخاص چاق برای تهیه پوشاک خود با مشکلاتی مواجه می باشند. خواه لباس روزمره باشد یا لباس شب و لباس‌های اسپرت. زیرا غالبا لباس‌های موجود در بازار برای اشخاصی با سایز و وزن کمتر مناسب می باشند. چند وقتی می‌شود در معابر و خیابان‌های شهر تبلیغات فروشگاه‌های لباس سایز بزرگ مردانه دیده می‌شود و خرید لباس را برای مردان درشت هیکل آسان کرده است. این در حالی است که چنین فروشگاه‌هایی با کاربری لباس زنانه وجود ندارد و خانم‌های بزرگ سایز برای تهیه البسه مورد نیاز خود باید دست به دامن خیاطان شوند.

اینکه چرا فروشگاه‌هایی با این سبک کاربری برای خانم‌ها وجود ندارد موضوعی است که فاطمه کریم زاد طراح باسابقه لباس دربارهٔ آن به خبرنگار هنر آنلاین توضیح داد: مردم بسیاری کشورها در نقاط مختلف دنیا به درد چاقی گرفتار می باشند و این چاقی و اضافه وزن به عوامل بسیاری مانند آب و هوا و نوع تغذیه و حتی فرهنگ آدم‌ها برمی‌گردد. اول از همه باید ببینیم که چرا ایرانی‌های ما نیز به این درد چاقی مبتلا شده‌اند و سبب این پدیده چیست.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم این قدر رفاه اجتماعی بسیار شده و نوع تغذیه ما به غربی‌ها شبیه شده که کم کم اندام‌هایمان دارد تغییر می‌کند و این اتفاق در ایران یک پدیده تازه است. البته این موضوع به آن معنا نیست که ما قبل از این آدم‌های چاق نداشتیم اما چاقی تا این حد در میان ما رواج پیدا نکرده بود. زمانی که یک بیماری در یک اجتماع رواج پیدا می‌کند باید به سرعت علاج آن هم پیدا شود. وقتی مردم جامعه ما به این سرعت به سمت و سوی اضافه وزن می‌روند باید طراحان لباس ما به این فکر باشند که اشخاص بزرگ‌سایز، بخشی از این جامعه می باشند و بخشی از طراحی‌هایشان را برای این اشخاص انجام دهند.

وی افزود: وجود فروشگاه‌های بزرگ سایز خانم‌ها یک نیاز مبرم و ضروری است زیرا خانم‌ها بسیار سخت پسند تر از آقایان با لباس برخورد می‌کنند و نبود لباسی مناسب برایشان ناراحت کننده است. ضمن اینکه ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم و بحث عفاف و حجاب برایمان اهمیت ویژه‌ای دارد. از آنجایی که پوشیدن لباس تنگ برای خانمی که اندام درشتی دارد بسیار نامناسب است وجود چنین فروشگاه‌هایی لازم و ضروری است.

این طراح لباس در پایان تصریح کرد: در حال حاضر به سبب اینکه از وجود چنین فروشگاه‌هایی در شهر و کشورمان خبری نیست خانم‌های معتقد به عفاف برای خرید لباس با مشکل روبه رو می باشند و مایلند لباسی آزادتر و راحت‌تر بپوشند تا هم با عرف دینی و هم عرف اجتماعیشان هم سو باشد.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.