جباری: من پیشنهاد دادم، بقیه بازیکنان قبول کردند / با تعطیلی تمرین جدیت خود را نشان دادیم

محمدحسین زرندی / تمرین ریکاوری روز گذشته استقلال به دلیل اعتصاب دسته‌جمعی بازیکنان این تیم تعطیل شد. آبی‌پوشان به نشانه اعتراض بابت عدم دریافت مطالبات خود، قید حضور در تمرین را زده و کمپ باشگاه را ترک کردند. در همین خصوص با مجتبی جباری کاپیتان استقلال گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

*در یک تصمیم ناگهانی، تمرین را تعطیل کردید.

همانطور که خودتان می‌دانید، من مدت طولانی بود که مصاحبه نمی‌کردم زیرا احساس می‌کردم اگر حرف بزنم، ممکن است حاشیه‌سازی شود، به همین دلیل سکوت کردم و تمرکزم را به تمرین و مسابقه معطوف کردم. در مورد اتفاقی هم که افتاده، باید بگویم ما یک فصل سخت و طولانی را پشت‌سر گذاشتیم. امیدوار بودیم این فصل با قهرمانی پایان یابد که متأسفانه اینطور نشد و هواداران می‌دانند چقدر زحمت کشیدیم و تلاش کردیم. نمونه‌اش تعداد مصدوم‌هایی است که دادیم و تا لحظه آخر هم برای رسیدن به قهرمانی دست از تلاش برنداشتیم اما خب نشد.

*با یک امتیاز فاصله هم قهرمانی را از دست دادید!

در مورد اینکه چرا در برخی بازی‌ها امتیاز از دست دادیم صحبت نمی‌کنم. ما فصل سختی را سپری کردیم اما از چند ماه قبل دنبال مطالبات مالی‌مان هستیم. بازیکنان ناراحت هستند از این وضعیت و بعد از بازی آخر که لیگ تمام شد هم کسی را ندیدیم که یک خسته نباشید به ما بگوید. اصلاً کسی خودش را نشان نداد و حاضر نبود. طلب‌هایمان را هم که نداده‌اند. بازیکنان استقلال در طول یک فصل، تعهدات خود را انجام دادند و حالا هم نوبت باشگاه است که تعهد خود را انجام دهد.

*شما پیشنهاد تعطیلی تمرینات را دادید؟

بله، من از بازیکنان خواستم تمرین نکنند و همه آنها هم موافق بودند و قبول کردند. استقلال یک باشگاه بزرگ است و بازیکنان بزرگی هم دارد. ما در طول یک فصل زحمت کشیدیم و در طول ۳۴ بازی، تلاش خودمان را کردیم. اگر مسئولان هم می‌خواهند مردم و هواداران خوشحال و شاد باشند، باید مایه بگذارند. در طول یک فصل، بارها پیش آمده که چک‌های بازیکنان نقد نشده اما با جان و دل تلاش کرده‌اند. اینکه در مقابل چنین رفتاری می‌کنند، برای ما غیرقابل قبول است و انگار نه انگار که فصل تمام شده. هیچ‌کس به بازیکنان استقلال بعد از یک فصل تلاش، یک خسته نباشید هم نگفت. ما با این کار خواستیم جدیت خودمان را نشان بدهیم.

*چطور؟

زیرا اگر صحبت بوده، بارها و بارها صحبت کردیم و مشکلاتمان را گفتیم. اگر قرار بر صبر و تحمل بوده که ماه‌ها تحمل کردیم و در زمین هم با همه وجودمان تلاش کردیم و کم نگذاشتیم. دیگر چه‌کار باید می‌کردیم که نکردیم؟ نوبتی هم باشد، نوبت مسئولان است که قدمی بردارند و خودی‌ نشان بدهند.

*منظور شما از مسئولان چه کسانی است؟

وقتی استقلال این همه طرفدار دارد، باید برای خوشحالی مردم به تعهداتی که داده‌اند، عمل کنند. بالاخره باید این پول ندادن‌ها تمام شود و شأن بازیکنان رعایت شود و منظورم با آنهایی است که اختیار استقلال را دارند و مسئول هستند.

* فکر نمی‌کنی این صحبت‌ها در آستانه بازی با نسف‌کارشی می‌تواند روی تیم تأثیر منفی بگذارد؟

اگر هم مطالبات بازیکنان زودتر از این پرداخت می‌شد، انگیزه و شرایط تیم بالاتر می‌رفت و شاید قهرمان می‌شدیم. تعطیل شدن یک جلسه تمرین، آن‌هم تمرین ریکاوری که چیزی نیست. من اطمینان دارم تیم در بازی با نسف‌کارشی موفق می‌شود و نتیجه هم می‌گیرد اما اگر فصل تمام شود که دیگر نمی‌شود کسی را پیدا کرد. بازیکنان استقلال تعهد مالی دارند و درگیر مشکلات مالی هستند. خیلی چیزها می‌توانست انجام شود تا روحیه و انگیزه تیم بالاتر برود و نتایج بهتری بگیرد اما انجام نشد.

* الان چه حرفی با وزارت ورزش و هیأت‌مدیره داری؟

اگر مسئولان می‌خواهند استقلال شکل بگیرد،‌ باید با بازیکنان صحبت کنند و حضور داشته باشند. آیا یک نفر نباید بیاید بگوید اوضاع و احوالتان چطور است؟ مشکلی دارید یا ندارید؟ فصل تمام شده و بازیکنان می‌خواهند خستگی‌شان دربرود و یک مسافرت بروند اما درگیر یک قران و دوزار هستند. نه خسته نباشیدی و نه چیزی. بازیکنان استقلال خیلی تلاش کردند و یک قهرمانی جام حذفی آوردند که نتیجه خوبی است.

* قرار است برای فصل بعد به خارج از کشور بروی؟

چند پیشنهاد دارم اما باید ببینم چه می‌شود.

* اینکه می‌خواهی همبازی فرهاد مجیدی در الغرافه بشوی، درست است؟

مگر می‌شود به خاطر یک نفر، یک بازیکن دیگر همبازی او شود؟ جالب است که می‌گویند فرهاد مجیدی با من در تماس است اما اگر فرهاد به من زنگ بزند، چه کسی متوجه می‌شود؟

* پیشنهاد اروپایی هم داری؟

بله، اروپایی هم هست اما باید دید چه می‌شود.

* صحبت خاصی نداری؟

نه، فقط خواستم از طریق شما، اتفاقی که افتاده و شرایط تیم را توضیح بدهم تا بعضی‌ها این وسط حرف و دردسر بیشتری درست نکنند.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.