جبار سینگ در تهران اعدام شد

حکم اعدام ۴ متجاوز به عنف صبح امروز در شرق تهران و در ملاءعام اجرا شد.

به گزارش فارس،‌ حکم اعدام ۴ متجاوز به عنف، سحرگاه امروز در چهارراه میثم واقع در اتوبان شهید محلاتی (شرق تهران) با حضور مردم منطقه اجرا شد و آنها به دار مجازات آویخته شدند.

* هرکدام از این محکومان، پرونده مجرمیت جداگانه داشتند که در نهایت بعد از تأیید حکم اعدام آنها در دیوان عالی کشور، با نظر مسئولان قضایی قرار شد، همگی در یک محل مجازات شوند.

* مردمی که از غروب روز گذشته متوجه این شده بودند که قرار است حکم اعدام این محکومان در ملاءعام اجرا شود، از ساعات پایانی شب گذشته که عده‌ای آن را ساعت ۲۲ اعلام کردند در محل اجرای حکم حاضر شده و تا زمان اجرای حکم، تعداد آنها به حدود ۳ هزار نفر رسیده بود.

* خبرنگاران رسانه‌ها برای پوشش این مراسم ابتدا با مشکل روبه‌رو بودند؛ مسئولان قضایی و دادستانی تهران در محل حضور نداشتند و عوامل نیروی انتظامی با تعدادی از خبرنگاران برخورد نامناسبی داشتند. بعد از ورود امیرآبادی سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، خبرنگارانی که خارج از محوطه بودند، وارد محوطه شدند تا برخی از عوامل نیروی انتظامی با آنها مانند اراذل و اوباش برخورد نکنند!

* قبل از ورود خودروی حمل متهمان به داخل محوطه مخصوص، به دلیل ازدحام جمعیت، بخشی از داربست‌های محافظ فرو ریخت.

* ساعت ۵:۲۲ دقیقه در خودروی حمل متهمان باز شد و عکاسان و فیلم‌برداران به سمت خودرو حرکت کردند اما به دلایلی خروج متهمان از خودرو منتفی و در‌ها دوباره بسته شد. 

* حدود ۲۵ دقیقه بعد، مجددا در خودرو باز شد و این‌بار متهمان از خودرو خارج شده و توسط مأموران همراه، به سمت جایگاه اجرای حکم هدایت شدند.

* بعد از قرائت قرآن کریم، مردم با صلوات و شعار، از اقدام نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در اجرای این احکام قدردانی کردند.

* ۱۰ دقیقه بعد، متهمان روی صندلی‌ها قرار گرفتند؛ به خاطر کوتاه بودن قد یکی از متهمان و بالا بودن طناب دار، مأموران مجبور شدند جای متهمان را تغییر دهند تا نیازی به باز کردن مجدد طناب‌ها نباشد.

* به خاطر کوتاهی قد ۲ نفر از متهمان، تعدادی صندلی اضافه زیر پای آنها گذاشته شد، تا طناب دار به راحتی دور گردن آنها قرار بگیرد.

* جابه‌جایی جایگاه متهمان به خاطر کوتاه بودن قد دو نفر از آنها، جابه‌جایی دستبند متهمان، پیدا کردن کلید دستبندها و قرار دادن صندلی‌های اضافه، دقایقی زمان گرفت و باعث تأخیر در اجرای مراسم شد.

* سیر صدور حکم اعدام این متهمان و مشخصات آنها قرائت شد و یکی از متهمان در هنگام قرائت،‌ بارها به فردی که خارج از محوطه بود نگاهی اشک‌بار کرد و سرش را به نشانه تأسف تکان داد؛ تأسفی که دیگر فایده‌ای نداشت و کاش قبل از ارتکاب جرم این روزها را می‌دید.

* یکی از متهمان از مسئول اجرای احکام دادسرای امور جنایی تشکر کرد.

* به خاطر بارندگی ساعات قبل از مراسم، هوا به سردی گراییده بود و تعدادی از مردم با پتوهایی که روی دوش خود داشتند،‌ از پشت‌بام‌ها شاهد این مراسم بودند.

*بعد از قرائت مراحل رسیدگی به پرونده‌ متهمان، حکم اعدام متهمان به سرعت اجرا شد و ۴ متهم به دار مجازات آویخته شدند.

* دقایقی از اجرای حکم نگذشته بود که عده‌ای از افرادی که خارج از محوطه بودند با تکان دادن شدید داربست‌های محافظ قصد شکستن‌ آنها، به هم ریختن نظم مراسم و ورود به جایگاه را داشتند که با برخورد به موقع عوامل نیروی انتظامی، از محل متفرق شدند.

* بعد از اجرای حکم و متفرق شدن مردم، ترافیک سنگینی در اتوبان شهید محلاتی به وجود آمد.

نگاهی به پرونده جرایم این ۴ متهم:

یکی از این متهمان که مرد جوانی است ۳ سال قبل در یک شب در حوالی میدان آزادی یک دختر دانشجو را با تهدید چاقو وحشیانه مورد تجاوز قرار داده بود اما به دلیل باقی ماندن تلفن همراهش در صحنه وقوع جرم مأموران پلیس موفق شدند او را دستگیر کنند.

در پرونده دیگر فردی در تیرماه سال ۸۷ خود را به عنوان یکی از دوستان شوهر یک زن معرفی کرده و به بهانه دادن یک بسته از سوی شوهر این زن به وی او را در خانه‌اش مورد تجاوز قرار داده است.

این در حالی است که در پرونده سوم مرد جوانی به نام فرهاد قرار است به دار مجازات آویخته شود این فرد در پوشش مسافربر اقدام به سوار کردن زنان جوان کرده و سپس با تغییر مسیر در محلی خلوت به آنها تجاوز کرده است.

در میان محکومان به اعدام فردی به نام بهزاد معروف به جبار سینگ به چشم می‌خورد که این فرد در سال ۸۵ پسر جوان ۱۷ ساله‌ای را مورد تجاوز قرار داده و از اشرار سابقه‌دار است.

سرهنگ خانچلری رئیس بزرگ پیشگیری تهران و سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ  در این مراسم حضور داشتند.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.