جبران کاهش تولید خودرو تا نیمه دوم ۹۱

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کمبود نقدینگی، توقف شماره‌گذاری وانت پیکان و برخی مشکلات داخلی خودروسازان را از دلایل اصلی کاهش ۳۰ درصدی تولید خودرو در کشور طی دو ماهه نخست سال جاری دانست.

محسن صالحی‌نیا در گفت وگو با ایسنا، افزود: تلاش می‌کنیم تا آخر مرداد ماه وضعیت تولید خودرو در کشور بهتر شده و از نیمه دوم امسال تولید به روند طبیعی خود بازگردد.


وی گفت: برخی خودروسازان با کمبود نقدینگی مواجه بودند که اخیرا تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته و امیدواریم وضعیت دسترسی خودروسازان به تسهیلات بهتر شود. از سوی دیگر در سال جاری شاهد توقف شماره‌گذاری وانت پیکان هم بودیم که این اتفاق نیز در کاهش تولید خودرو در کشور موثر بود.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر برخی خودروسازان دارای مشکلات داخلی بوده و با این امیدواری وجود دارد که ظرف ماههای آینده روند تولید خودرو در کشور بهبود یابد.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده قرار است امسال تولید خودرو در کشور بین پنج تا شش درصد نسبت به سال ۱۳۹۰ افزایش یابد.

به گزارش ایسنا براساس اطلاعات منتشر شده تولید انواع خودرو در کشور طی دو ماهه نخست سال جاری با کاهش ۳۲٫۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۱۵۷ هزار و ۹۳۴ دستگاه رسید. همچنین تولید خودرو در همه گروهها از جمله سواری، وانت، مینی بوس و اتوبوس و کامیون با کاهش مواجه شده است.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.