جبهه جدید مخالفان آل سعود در پاریس اعلام موجودیت کرد

به گزارش ایرنا، هفته نامه فلسطینی المنار اعلام کرد: برادر ناتنی پادشاه عربستان که در فرانسه زندگی می کند، برای سرنگونی رژیم این کشور یک جبهه مخالف تشکیل داده است.

المنار با اشاره به اختلافات داخلی آل سعود نوشت: عبدالعزیز (بنیانگذار عربستان) که در سال ۱۹۲۱میلادی به منطقه حائل یورش برده و محمد رشید حاکم حائل را کشت همسر محمد رشید را به نام ‘فهده’ انتخاب کرد.

پادشاه کنونی عربستان فرزند فهده بوده و امیر طلال محمد رشید که جبهه مخالفان را در پاریس تشکیل داده از ناحیه مادری، برادر عبد الله بن عبد العزیز پادشاه فعلی است.

امیر طلال محمد رشید فرزند آخرین حاکم امارت حائل در شمال غربی عربستان اعلام کرده که برای ایجاد دموکراسی به شیوه‌ای مسالمت آمیز در عربستان، یک حزب سیاسی مخالف را در پاریس تشکیل خواهد داد.

امیر طلال محمد رشید گفته که ‘ما برای تولد جبهه مخالفان دموکراتیک که برقراری دموکراسی حقیقی در عربستان را تضمین کند، تلاش خواهیم کرد.’

امیر محمد رشید افزود: این جبهه، نظام کنونی را در عربستان بین دو امر مخیر کرده است؛ آینکه آزادی را اعلام کند و زمینه زندگی عادلانه و برابر بر اساس مفاهیم دموکراتیک را فراهم کند یا آنکه از قدرت کناره گیری کند.

وی از تاسیس یک شبکه تلویزیونی در یکی از کشورهای اروپایی و یک روزنامه خبر داد تا از سعودی‌ها بخواهد علیه استبداد به پا خیزند و گفت: اگر آل سعود به چپاول اموال عمومی ادامه دهد، خواستار انقلاب مردمی خواهیم شد و در این زمینه با جنبش اسلامی اصلاح طلب که مقر آن در لندن است، هماهنگ خواهیم بود.

۱۵۹۲

خاور**۱۰۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۹۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.