جبهه پایداری خطاهای خود را پالایش کند

یک عضو جبهه پایداری گفت: جبهه پایداری بدون پالایش خطاهای خود در انتخابات مجلس نهم و آرایش سیاسی فعلی در انتخابات ریاست جمهوری به جایی نخواهد رسید.

ولی اسماعیلی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درگفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران ، در مورد وضعیت جبهه پایداری اظهار داشت: در راستای قانون جدید احزاب اگر کسی بخواهد تشکیل حزب بدهد باید براساس قانون جدید احزاب ،اساسنامه و مرامنامه تشکیل حزب را رعایت کرده  تا بتواند مجوز تشکیل حزب را دریافت کند.
این عضو جبهه پایداری هدف از این قانون را اینگونه تصریح کرد: قوانین تنظیم شده به دلیل جلوگیری از یک سری مجموعه های بادکنکی و قارچ گونه ای است که در زمان انتخابات رشد می کردند و کارایی چندانی هم در آن برهه نداشتند، وضع  شده است.

وی در ادامه افزود: اینگونه احزاب فصلی پس از انتخابات یا  جذب حزب  پیروز  در انخبات میشوند  به اصطلاح  به حزب دولتی تبدیل می شوند یا به کاملا حیات سیاسی آنها از بین می رود.

وی در توصیف موارد در نظر گرفته شده در قانون جدید احزاب تصریح کرد: شاخص هایی همچون شرایط دبیرکلی احزاب، عضویت در شورای مرکزی، سوابق علمی و شرایط اجتماعی ،تشکیل اساسنامه و مرامنامه برای گروه‌ها و فعالان فصلی و ذکر منبع مالی حزب در تدوین قانون جامع احزاب درنظر گرفته شده است.

اسماعیلی مهمترین آسیب ها در انتخابات را نبود حزب دانست و اذعان داشت: باید به تدریج احزاب را قانونمند کرده تا بتوانیم مدلی شفاف و قانون مدار از احزاب را ارائه دهیم چرا که نبود احزاب در بسیاری از موارد به ضرر کشور و نظام تمام می شود.

وی همچنین تأکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ،مجلس و شوراها باید احزاب به طور قانونمند فعالیت داشته باشند تا بتوانیم در انتخابات ها از وجودشان  استفاده کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه در قانون جدید احزاب جبهه، تشکل و صنف تفکیک شده اند، تشریح کرد: بر طبق قانون جدید احزاب آنهایی که می خواهند تشکیل جبهه دهند باید براساس تعریف جبهه سیاسی در قانون احزاب، شکل بگیرند و تشکل ها و صنف ها هم به همین ترتیب هستند که به طور کلی کارکرد آنها جدای از فعالیت احزاب سیاسی است.

عضو جبهه پایداری اظهار داشت: برای فعالیت سیاسی باید حزب تشکیل شود و از تشکیل چند حزب شناسنامه دار می توان یک جبهه تشکیل دهند که برای رفع ابهامات تشکیل جبهه و قانونی نبودن آن درقانون جدید احزاب مواردی درنظر گرفته شده است.

وی درباره اقدام جبهه پایداری برای دریافت مجوز گفت: جبهه پایداری تاکنون گام های قانونی برای به ثبت رسیدن به عنوان حزب را برنداشته و امیدواریم جبهه ها اعم از پایداری و ایستادگی دراین راستا  هر چه زودتر گام بردارندگام بردارند.

اسماعیلی با بیان اینکه جبهه پایداری برای موثر بودن در انتخابات سال آینده باید خود را پالایش کند، بیان داشت: جبهه پایداری بدون پالایش خطاهایی خود در انتخابات مجلس نهم و سرو سامان دادن به آزمون و خطاهای گذشته ،در انتخابات ریاست جمهوری به جایی نخواهد رسید.

وی در ادامه افزود: برای فعالیت سیاسی باید نقطه ضعف و قوت جبهه پایداری دیده شود و با جبران و تقویت آنها یا به عرصه رقابت انتخاباتی سال بعد بگذاریم لذا با آرایش سیاسی فعلی کارکرد جبهه پایداری ضعیف است.

این عضو جبهه پایداری با بیان اینکه نباید بر اقدامات گذشته جبهه تأکید کنیم خاطرنشان کرد: با جمع بندی مناسب و به کارگرفتن ظرفیت ها، و با توجه به پایگاه اجتماعی جبهه و سعی در حفظ آن می توانیم محکمتر از قبل وارد عرصه سیاسی شویم.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.