جداسازی پزشکان بخش دولتی و خصوصی به وزیر بهداشت آینده موکول شد/زیرمیزی بیشترین شکایت مردم

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت:‌ وزیر بهداشت در آخرین روزهای فعالیت خود به دنبال اجرای قانون تمام وقتی پزشکان بخش دولتی و جداسازی پزشکان بخش دولتی در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی بود اما چون بودجه آن تأمین نشد پیگیری آن به وزیر بعدی موکول شد.

سجاد رضوی در گفت و گو با فارس، افزود: اگر منابع اجرای قانون تمام وقتی پزشکان بخش دولتی حداقل برای شاغلان ستاد وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی تأمین می شد، این قانون در آخرین روزهای کاری وزارت بهداشت در دولت دهم اجرایی می شد اما چون اجرای این قانون اعتبار بسیاری می خواهد که تأمین نشد، پیگیری و اجرای آن به وزیر بهداشت بعدی موکول می گردد.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که اجرای این قانون چقدر بودجه می خواهد گفت: رقم دقیق آن را برآورد نکرده ایم اما اجرای این قانون مستلزم واقعی شدن تعرفه خدمات پزشکی در بخش دولتی است که باید برآورد شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری دربارهٔ فعال شدن سامانه شکایات مردمی ۱۴۹۰ و بیشترین شکایات مردم به این سامانه توضیح داد: در ابتدای راه اندازی این سامانه ماهانه حدود ۳۰ تا ۴۰ تمام تلفنی مردمی از سراسر کشور به عنوان شکایت داشتیم ولی اکنون با اطلاع رسانی دربارهٔ آن تعداد شکایات مردمی به حدود ۱۵۰ شکایت در ماه رسیده و ثابت مانده است.

رضوی افزود: بیشترین شکایت مردم از زیرمیزی گرفتن پزشکان و کمبود پزشک متخصص در بیمارستانهای دولتی به خصوص در اورژانسهای بیمارستانی است.

وی گفت: طبق قانون باید در تمام اورژانسهای بیمارستان بزرگ که سالانه بیش از ۳۰ هزار مراجعه کننده دارند حداقل یک پزشک متخصص مانند متخصص داخلی، اطفال، زنان یا جراجی و ترجیحاً متخصص طب اورژانس حضور داشته باشد و این مصوبه شامل اورژانسهای کوچک بیمارستانی که تعداد کمتری بیمار دارند نمی‌شود و این اورژانسها به راحتی با حضور یک پزشک عمومی اداره می شوند.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت افزود: در زمان حاضر ۸۰ درصد اورژانسهای بزرگ و فعال بیمارستانهای دولتی در تمام شبانه روز از حضور حداقل یک پزشک متخصص برخوردار می باشند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.