جدال پای به پای اوباما و رامنی در آستانه رقابت های انتخاباتی

خبرگزاری آریا-روزنامه واشنگتن پست با اعلام شمارش معکوس ۱۰۰ روزه جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این کشور ، عرصه رقابت های انتخاباتی را بدون تغییرات و مانند روال گذشته دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا-روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به قلم کریس سیلیزا آورده است:با توجه به این که تنها صد روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در واشنگتن باقی مانده است ،اما طی آمار های بدست آمده میت رامنی نامزد حزب جمهوری خواه در این کشور همچنان از محبوبیت بیشتری میان جمعیت امریکا برخوردار است.
دوگ سوسنیگ استراتژیست کهنه کار دموکرات در این خصوص عنوان کرد:با وجود تلاش های مستمرباراک اوباما و حضور میت رامنی تحت عنوان نامزد جمهوریخواه در صحنه رقابت ها ،انتخابات شکل جدیدی نیافته و آمارهای بدست امده از میزان رای دهندگان نیز تغییرات چندانی نیافته است.
نویسنده با تاکید بر این که اوباما و رامنی مرتکب اشتباهات زیادی شده اند،مانند اظهارات اوباما مبنی بر این که وی مسئول بحران اقتصادی حاکم بر این کشور نیست و تلاش رامنی جهت جلوگیری از افشای میزان دارایی وی ،همچنین تغییر ناگهانی موضع نامزدها از جمله اقداماتی است که موجب بی اعتمادی و کاهش محبوبیت نامزدها را فراهم آورده است.
نویسنده در ادامه اذعان داشت:تا کنون اوضاع انتخاباتی در آمریکا تغییرات ویژه ای نداشته و با وجود بحران اقتصادی حاکم بر این کشور صحنه رقابت انتخاباتی تا ۱۰۰روز دیگر ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر اوباما آخرین تلاش های خود را در راستای جذب آرای مردم واشنگتن انجام می دهد.
این در حالی است که نظر سنجی بدست امده توسط پایگاه خبری ABC news از نارضایتی بیش از ۵۴ درصد مردم آمریکا از اقدامات اوباما در زمینه اقتصادی این کشور در مقابل تایید ۴۴ درصد مردم این کشور قرار دارد، این آماراز مخالفت شدید  ۴۱  درصدی با فعالیت های اقتصادی اوباما حکایت می کند.در حالی که عده ی کثیری از جمعیت آمریکا انتظار توجه بیشتر مقامات دولتی و اوباما به مسائل اقتصادی کشور را دارند،اوضاع وخیم اقتصادی موجب نارضایتی مردم از اوباما و در نتیجه پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری شده است.همچنین رقابت نزدیک میان کاندیدا پیش بینی نتیجه انتخابات را با دشواری مواجه  ساخته است.
یک کارشناس سوئیسی با تاکید بر اینکه اوباما یک سیاست تهاجمی را در مبارزات انتخاباتی خود علیه رقیب دنبال می کند شرایط امروز وی را مشابه شرایط هشت سال پیش بوش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دانست.
با توجه به نرخ بیکاری بالا در آمریکا باراک اوباما رئیس جمهوری فعلی شانسی ناامید کننده ای برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دارد. آمریکایی ها با توجه به نظرسنجی اخیر “یو اس آی تودی” و “گالوپ” صلاحیت نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در عرصه اقتصادی بیشتر می بینند. با این حال اوبامای دموکرات با فاصله بسیار کمی جلوتر از رامنی جمهوریخواه قرار دارد.به اعتقاد این کارشناس سوئیسی انتخابات ریاست جمهوری در یک کشور در درجه اول یک همه پرسی درباره ریاست جمهوری فعلی است. شرایط امروز اوباما شبیه شرایط جرج بوش در هشت سال پیش است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.