جدایی دین از سیاست، نظریه اکثریت اصولگرایان است

۱۰م دیماه ،

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: نظریه اکثریت اصلاح‌طلبان سکولاریزه کردن یعنی جدایی دین از سیاست است و رویکرد آنها استناد به نظریه‌های سروش است.

محمدمهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اعتراف حجاریان مبنی بر اینکه برآیند تشکیل دولت اصلاحات بر اصلاح دینی عبدالکریم سروش استوار بوده است، اظهار داشت:‌ بازگشت حجاریان به عرصه سیاست نشان از عظم جدی اصلاحات برای بازگشت به عرصه  با طرح یک نیرنگ تازه است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به مصاحبه‌های مطبوعاتی اخیر حجاریان بیان کرد: وی در گفتگوها اذعان داشته که قصد آغاز اصلاحاتی را از سال ۷۶ داشته‌اند، اما به سبب تشابه طرح اصلاحات با طرح گورباچف تا ۱۸ تیر ۷۸ استفاده نکردند؛ این نشانگر  رویکرد هماهنگ این گروه با طرح‌های خارجی است.

وی در ادامه یادآور شد: در سال ۷۹ مقام معظم رهبری به تلاش آمریکایی‌ها برای بازسازی مدل گورباچف در ایران اشاره کردند و طرح اصلاحاتی گورباچفی در ایران را شکست خورده اعلام و دلایل کافی برای شکست این مدل ارائه دادند.

اسلامی با اشاره به برگزاری کنفرانس شیعه‌شناسی تلاویو در سال ۶۲، بیان کرد: بزرگترین اندیشمندان غرب در این کنفرانس نقطه قوت ایران اسلامی را در قرائت اصلی از اسلام ارائه داده یافتند، و راه حل مقابله با آن را قطع بال‌های پرواز اسلام عنوان کردند، لذا یکی از ماموریت‌های سروش تخریب رویکرد اسلام در ایران بود.

وی در تصریح مواضع سروش در ارتباط با مبانی دینی گفت: بحث چند قرائتی از اسلام اولین فرازی بود که سروش دنبال کرد و پس از آن نگاه غیرمنطبق با فقه اسلامی و شیعی و اسلام رحمانی را تا آنجا که  بازیر سوال بردن قران، مبنی براینکه این کتاب آسمانی مسلمانان  ناشی از وحی نیست، پیش برد.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه حجاریان و تیمش همواره طرفدار حاکمیت سکولاریسم در ایران بودند، بیان کرد: دیدگاه این دسته از اصلاح‌‌طلبان با برداشت امام از دین سازگاری نداشت و امام سیاست را برخاسته از فقه جواهری می‌دانستند،‌اما رویکرد اصلاح‌طلبان که در مقطعی با عنوان سبزها شناخته شدند را می‌توان یک رویکرد همسو با کنفرانس تلاویو تلقی کرد.

وی گفت: نظریه اکثریت اصلاح‌طلبان سکولاریزه کردن یعنی جدایی اسلام از سیاست است، و رویکرد آنها مبنی بر استناد به نظریه‌های سروش است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه ماموریت اصلاح‌طلبان در ۱۸ تیر و تکرار آن در فتنه ۸۸ با شکست مواجه شد، خاطرنشان کرد: با اینکه انقلاب رنگی که اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ کلید زدند خنثی شد اما قطعا از این ماموریت دست نمی‌کشند.

گفتنی است؛ حجاریان عنوان کرده که برآیند اصلاح دینی که عبدالکریم سروش انجام داد، برآیند تشکیل دولت اصلاحات بود.

  انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.