جدایی هم اصولی دارد

۱۶م آذر ،

متاسفانه زندگی مشترکی که همیشه توام با شادی و لذت باشد فقط در فیلم‌ها وجود دارد، اما گاهی اوقات مشکلات به حدی بسیار میشوند که راهی جز جدایی برای همسران باقی نمیماند.

متاسفانه زندگی مشترکی که همیشه توام با شادی و لذت باشد فقط در فیلم‌ها وجود دارد، اما گاهی اوقات مشکلات به حدی بسیار میشوند که راهی جز جدایی برای همسران باقی نمیماند. در این صورت هر دو طرف نمیتوانند زندگی خود و احتمالا فرزندشان را خراب شده بدانند و توجهی به آن نکنند.

به همین منظور در این بخش به چند نکته اشاره میکنیم که حتی قبل از جدایی باید به آنها متعهد باشید:

اگر فکر میکنید حتی یک شانس هم برای ادامه زندگی مشترک باقی مانده سعی کنید به جای دادخواست طلاق چند روزی از یکدیگر دور باشید تا بهتر فکر کنید و با آرامش بیشتر یا با مشاوره با متخصصان خانواده دوباره به زندگی مشترک بازگردید.

ساکت باشید.

زیرا ما گاهی اوقات وقتی احساس میکنیم در زندگی مشترک به بن‌بست رسیده‌ایم
هر‌چه ناراحتی از همسرمان داریم به اعضای خانواده، بستگان و دوستان میگوییم و آنها نیز تفسیر خود را دارند و تصور میکنند که ما در حال کمک خواستن از آنهاییم به همین سبب گاهی پیشنهادات و راه‌حل‌هایی به ما میدهند که زندگی و اوضاع را خراب‌تر میکند. گاهی اوقات نیز اگر این اشخاص از اعضای خانواده‌مان باشند سعی دارند ما را مانند چماقی بر سر طرف مقابل بکوبند که بدین ترتیب نیز هر دو خرد میشویم. پس اگر به یک مشاور بگویید یا روی کاغذ بنویسید به مراتب بهتر است.

کار و احساسات را با هم مخلوط نکنید.

امور شغلی و مالی همواره بر احساسات ما تاثیر گذارند و بهتر یا بدتر شدن آنها وضعیت روحی ما را نیز تحت‌الشعاع قرار میدهند. به همین سبب زمانی که در شغل یا وضعیت مالی خود مشکل دارید زمان خوبی برای تصمیم‌گیری در مورد امور احساسی نمیباشد. اول مشکلات خود را برطرف کنید بعد به امور احساسی فکر کنید.

بچه‌ها را نادیده نگیرید.

به یاد داشته باشید بچه‌ها همواره به والدین نگاه میکنند تا بدانند چگونه باید رفتار کنند یا واکنش نشان بدهند. پس در رفتارتان با همسر حتما ادب و احترام را رعایت کنید. حتی اگر میخواهید از یکدیگر جدا شوید نیز بهتر است همگی در کنار هم بنشینید و موضوع را دوستانه با فرزندان در میان بگذارید و هر دوی شما حتما با هم حضور داشته باشید تا فرزندان بدانند همیشه و در هر شرایطی مادر و پدر را دارند چه با هم چه جدا از هم.

در مورد امور مالی یکدیگر را در فشار نگذارید.

گاهی اوقات زن یا شوهر با هزینه‌تراشی یا دریغ از پرداخت هزینه‌ها قصد آزار یکدیگر را دارند که این کار بیشتر از همه به خودشان و بچه‌ها صدمه میزند.

پس سعی کنید اگر میخواهید با دوری از یکدیگر راحت‌تر زندگی کنید این مدت با هم بودن را تبدیل به شکنجه نکنید.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.