جدایی، یکی از عوامل تکدی گری کودکان است

کمتر روزی است که هر یک از ما از خیابان‌ها و چهار راه‌ها شهر عبور کنیم و انسان‌هایی را مشاهده نکنیم که دست تمنا به سوی رهگذران و سواره‌ها دراز نکنند.

به گزارش خبرنگارممتازنیوز، متکدی فردی است که متاعی از مردم درخواست می‌کند و حال آنکه اعضای جامعه مسئولیتی حقوقی در تامین معاش وی ندارند.
کودکان متکدی ممکن است دارای مشاغلی چون دود کردن اسفند، فال گیری، پاک کردن شیشه اتومبیل‌ها باشند.
پدیده تکدی، پدیده‌ای اجتماعی با تمامی ابعاد آن است و در هر جامعه‌ای صورتی خاص می‌یابد.
اگر تکدی را یک انحراف اجتماعی محسوب کنیم و بپذیریم که در مطالعه هر نوع انحراف اجتماعی باید نه تنها  آثار و نتایج آن را دید بلکه عوامل روانشناختی و اجتماعی شرایط بروز تحقق آن ونیز میزان آگاهی و صور واکنش افراد منحرف را مورد تتبع قرار داد که باید مورد تحلیل قرار داد.
خندان دل روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: از هم گسیختگی خانواده‌ها که بر اثر طلاق جدایی، ترک یکی از والدین، غیبت غیر ارادی یکی از دو همسر به دلیل مرگ زن یا شوهر صورت گرفته و این موضوع برای زنان و بالاخص کودکان آسیب‌های جدی تری را به همراه داشته که فقر از جمله پیامدهای جدی است.
وی ادامه داد: کودکی دوران حساس رشد و پرورش انسان است و فراهم ساختن امکانات مناسب به منظور ایجاد زندگی بهتر برای کودکان از وظایف والدین است.
خندان دل اظهار داشت: تکدی گری کودکان یکی از مخرب ترین اشکال کار در خیابان بوده و این کودکان که سرمایه‌های جامعه می‌باشند سلامت جسم و روان آن‌ها تضمین کننده سلامت جامعه است.
وی تصریح کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی که ارتباط نزدیک با تکدی گری داشته شیوع اعتیاد در میان متکدیان است که کودکان کار و خیابان از گزند آن در امان نیستند./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.