جدا انگاری حوزویان و دانشگاهیان از همدیگر، آسیب بزرگی برای جامعه است

۲۸م آذر ،

Erfan Khoshkhoo.jpg

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: این امر از پیام‌های اولیه امام(ره) بود که تاکید بسیاری بر آن داشتند؛ اما متاسفانه عدم درک صحیح مفهوم وحدت از سوی دانشگاهیان و حوزویان سبب شد تا این مساله بعضی مواقع اسیر تئوری پردازی‌های عجیب و بدون عمل شود.

دکتر احمد فرشبافیان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این عدم وحدت تفکر، امکان رسوخ اندیشه‌های غلط غربی و غیر دینی و عرفان‌های کاذب را به داخل علوم انسانی و اسلامی داد.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانیکه نگاه مساله محورانه داشته و بینش عمیقی نداشته باشیم و آموزه‌های صحیح دینی و حوزوی بر روحیه علم جویی نوین دانشگاهیان را همراه با نظمی هماهنگ، وارد اصول حوزه و دانشگاه نکنیم، ایجاد وحدت به معنای کامل، تحقق نخواهد یافت.

وی گفت: از بین بردن عوامل زندگی سکولاریستی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه و کاربرد علمی و عملی آن از سوی متولیان این دو نهاد امکان پذیر است.

دکتر فرشبافیان مهمترین مانع پیش روی وحدت حوزه و دانشگاه را عدم درک صحیح موضوع و مبنای تفکری امام خمینی(ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری از سوی حوزویان و دانشگاهیان دانست.

وی عدم درک هویت حوزه و دانشگاه را متقابلا از سوی هر دو نهاد دیگر مشکل اساسی برشمرد و اظهار کرد: بر اساس این عدم درک، انتقال مسائل دینی از کانال دروس علوم تازه به دانشگاه و انتقال صحیح علوم تازه از کانال آموزه‌های حوزوی به حوزه انجام نمی‌گیرد و دانشجویان و طلاب بیشترین آسیب را در این زمینه می‌بینند.

وی با بیان اینکه جدا انگاری حوزویان و دانشگاهیان از همدیگر، آسیب بزرگی برای جامعه علمی و دینی کشور محسوب می گردد، تاکید کرد: اساتید بنام دانشگاهی و علمای دینی اعصار قبل ارتباط تنگاتنگی با علوم حوزه و دانشگاه داشتند و این دو نهاد را به عنوان یک مرجع علمی قابل اطمینان و همسو با هم می پنداشتند و آثار خوبی هم از خود برجای گذاشته اند.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، به چالش کشیدن دیدگاه های دانشگاهیان و حوزویان را عامل موثری در راستای رسیدن به وحدت رویه و به دست آمدن الگویی کامل جهت تولید علم با اصول دین مداری ذکر کرد.

دکتر فرشبافیان افزود: در صورت عدم ارتباط مسالمت آمیز و جدال برانگیز میان حوزه و دانشگاه مشکل جدی در جامعه ایجاد می‌شود و این عامل سبب بی نصیب ماندن این دو نهاد از نیروهای متخصص و متعهد می‌گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.