جدول آماری برنامه های دانلود شده موبایل

براساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات گارتنر ۹۰ درصد برنامه های اجرایی دانلود شده برای تلفنهای همراه در سال ۲۰۱۲ از میان برنامه های رایگان بوده است و میزان دانلود این برنامه ها در طول سال جاری از ۴۵٫۶ میلیارد متجاوز می شود.

شرکت پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات گارتنراعلام کرد که تعداد برنامه های دانلود شده سال  ۲۰۱۲ از ۴۵٫۶ میلیارد عبور می کند اما ۴۰٫۱ میلیارد آن را برنامه های رایگان تشکیل داده و ۵ میلیارد آنها در میان برنامه های غیر رایگانی است که باید برای دانلود آنها هزینه پرداخته کرد.

سندی شن مدیر تحقیقات گارتنر در رابطه با برنامه های اجرایی که کاربران خریداری می کنند، گفت: ۹۰ درصد این برنامه ها کمتر از ۳ دلار هزینه دارند. برنامه های اجرایی کم هزینه اکثریت دانلودها را تشکیل داده اند، برنامه های اجرایی بین ۹۹ سنت و ۲٫۹۹ دلار نیز ۸۷٫۵ درصد این برنامه ها را در سال ۲۰۱۲ تشکیل داده و پیش بینی می شود که تعداد آنها در سال ۲۰۱۶ به ۹۶ درصد برسد.

گارتنر انتظار دارد که برنامه های App Store ( فروشگاه برنامه های اجرایی اپل) در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲۱ میلیارد دانلود داشته باشد که افزایش قابل توجهی نسبت به سال ۲۰۱۱ خواهد بود و می تواند نشان دهنده تقاضای مستمر برای دریافت برنامه های اجرایی باشد.

برایان بلاو مدیر تحقیقات گارتنر اظهار داشت: سهم بازار اپل در این رابطه بزرگترین سهم است که ۲۵ درصد تمام برنامه های اجرایی تمام فروشگاه ها را به خود اختصاص داده است.

تحلیلگران گارتنر اظهار داشتند درکنار چند فروشگاه برنامه اجرایی شرکتهای جهانی ارائه کننده سیستم عاملها چون App Store شرکت اپل، Google Play سیستمهای اندروید از شرکت گوگل و Windows Phone Marketplace شرکت مایکروسافت، فروشگاه های شخص ثالثی هم فعالیت می کنند که با نام برند تجاری خود کاربران را جذب کرده یا از فقدان بازیگران اصلی در برخی از بازارها سود می برند.

۲۰۱۱

۲۰۱۲

۲۰۲۴

۲۰۲۴

۲۰۲۴

۲۰۱۶

دانلودهای رایگان

۲۲۰۴۴

۴۰۵۹۹

۷۳۲۸۰

۱۱۹۸۴۲

۱۸۸۹۴۶

۲۸۷۹۳۳

دانلودهای غیر رایگان

۲۸۹۳

۵۰۱۸

۸۱۴۲

۱۱۸۵۳

۱۶۴۳۰

۲۱۶۷۲

تعداد کلی دانلودها

۲۴۹۳۶

۴۵۶۱۷

۸۱۴۲۲

۱۳۱۶۹۵

۲۰۵۳۷۶

۳۰۹۶۰۶۹

درصد دانلودهای رایگان

۸۸٫۴

۸۹٫۰

۹۰٫۰

۹۱٫۰

۹۲٫۰

۹۳٫۰

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.