جدول واکنش رسانه‌های دنیا به حضور نمایندگان ۱۲۰ کشور در تهران

27210788485468126978 جدول واکنش رسانه‌های دنیا به حضور نمایندگان 120 کشور در تهران

افتتاح اجلاس جنبش عدم تعهد در روز یکشنبه در تهران با حضور نمایندگان بیش از ۱۲۰ کشور جهان که دو سوم کشورهای جهان را تشکیل می‌دهند بازتاب وسیعی در میان رسانه‌های دوست و دشمن داشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین بازتاب اولی روز اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران در رسانه‌های خارجی در جدول زیر آمده است:

رسانه بخش‌هایی از مطلب و گزارش
فاکس نیوز افتتاح اجلاس غیر متعهدها در تهران سیلی ایران بر چهره تحریم‌ها است. ایران امروز با افتتاح اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در تهران بر صورت تحریم‌های شورای امنیت سیلی محکمی زد.

 

 

رویترز با انتشار مطلبی تحت عنوان ایران با افتتاح اجلاس سران کشورهای در حال توسعه، تلاش‌های غرب برای به انزوا کشاندنش را به چالش کشید، به شکست تلاش‌های چند ساله آمریکا و متحدان غربی‌اش برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی اعتراف کرد.

 

 

راشاتودی در این نشست ایران ریاست جنبش غیر متعهدها را در دست خواهد گرفت جنبشی که بیش از دو سوم کشورهای جهان در آن عضو هستند.

 

 

هاآرتص ایران روز یکشنبه نمایندگان ۱۲۰ کشوررا مورد استقبال قرار داد و این به این معنی است که واشنگتن در به انزوا کشاندن ایران شکست خورده است.

 

 

بی بی سی فارسی صرفا به پوشش گزینشی اظهارات وزیر خارجه ایران در مراسم افتتاحیه اجلاس سران غیر متعهدها در تهران اکتفا کرد. همچنین این سایت به برخی مسائل حاشیه‌ای همچون اظهارات “حیدر مصلحی” وزیر اطلاعات مبنی برتامین کامل امنیت این اجلاس پرداخت.

 

 

سایت شبکه آمریکایی CNN در اقدامی انفعالی تا ساعت ۱۸ در روز یکشنبه هیچ اشاره‌ای به رخدادی با این وسعت بین المللی که با حضور ۱۲۰ کشورجهان در تهران در جریان است نکرد تا شاید بتواند شکست سیاست‌های آمریکا در قبال ایران را کم رنگتر جلوه دهد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.