جدول چشم‌انداز تورم در کشورهای جهان

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: چه نرخ تورمی در انتظار کشورهای جهان است و چگونه ایران صدرنشین نرخ تورم جهان شد؟ آیا ایران موفق به کاهش نرخ تورم در سال‌های آینده و تک رقمی شدن آن خواهد شد؟ جدول کامل نرخ تورم در کشورهای مختلف جهان را ببینید:

ایران رتبه اول تورم جهان را در پایان سال‌جاری میلادی به‌دست خواهد آورد. این را صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است. بر این اساس نرخ تورم در ایران در سال ۲۰۲۴میلادی به ۴۲٫۳درصد می‌رسد. صندوق بین‌المللی پول در آستانه نشست اخیر روسای کل بانک مرکزی دنیا در آمریکا گزارش خود از وضعیت اقتصادی جهان را منتشر و اعلام کرد: رشد اقتصادی ایران در سال‌جاری میلادی همچنان منفی خواهد بود، نرخ تورم رو به افزایش خواهد گذاشت و بیکاری تشدید می‌شود.

تازه‌ترین برآورد این نهاد بین‌المللی از چشم‌انداز اقتصاد ایران حکایت از رشد منفی ۱٫۵درصدی، تورم ۴۲٫۳درصدی و نرخ بیکاری ۱۳٫۲درصدی برای سال ۲۰۲۴ دارد، اما پیش‌بینی شده در سال آینده وضعیت شاخص‌های اقتصادی ایران روبه‌بهبود خواهد گذاشت. رشد اقتصاد ایران از نظر صندوق بین‌المللی پول در سال قبل میلادی ۱٫۹درصد برآورد شده بود و این نهاد در گزارش پیشین خود نرخ رشد اقتصادی کشورمان را در سال‌جاری میلادی ۱٫۳ درصد پیش‌بینی کرده بود. صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۴ از رکود خارج می‌شود و رشد ۱٫۳درصدی را در این سال تجربه خواهد کرد. این گزارش می‌افزاید: نرخ تورم ایران در سال‌جاری میلادی ۴۲٫۳درصد پیش‌بینی می‌شود. بانک مرکزی ایران نرخ تورم در پایان تابستان امسال را ۴۰٫۱درصد اعلام کرده است.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده که نرخ تورم اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۴کاهش خواهد یافت و به ۲۹درصد خواهد رسید. این نهاد بین‌المللی تأکید کرده که مشکل بیکاری در ایران نیز تشدید خواهد شد و درحالی‌که نرخ بیکاری در ایران طی سال قبل میلادی ۱۲٫۲درصد بوده است براساس پیش‌بینی این نهاد بین‌المللی در سال‌جاری به۱۳٫۲درصد افزایش خواهد یافت. این رقم در سال ۲۰۲۴نیز بالاتر خواهد رفت و به ۱۴٫۵درصد خواهد رسید. صندوق بین‌المللی پول متوسط نرخ رشد اقتصادی خاورمیانه برای سال ۲۰۲۴ را ۲٫۱درصد و متوسط نرخ تورم منطقه در این سال را ۱۲٫۳درصد پیش‌بینی کرده است.

جدول نرخ تورم در کشورهای جهان از نگاه صندوق بین‌المللی پول


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.