جدول ۵ ماهه عملکرد ۲۳ شرکت بیمه

بینا- ۲۳ شرکت بیمه‌ای در ۱۶ رشته فعالیت بیمه در ۵ ماه نخست امسال بیش از ۴۹هزار میلیاردریال حق بیمه تولید کردند، حدود ۱۵ میلیون بیمه نامه صادر و ۲۱هزارمیلیارد ریال نیز خسارت پرداخت شد.

براساس گزارش مهر، بررسی جدیدترین آمار ۵ ماهه مربوط به عملکرد رشته های مختلف در بازار بیمه به نسبت مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که تا پایان مردادماه امسال ۴۹ هزار و ۷۷۴ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال حق بیمه تولید شده و بالغ بر ۱۴ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۶۲۴ مورد نیز بیمه نامه صادر شده است.

عملکرد حق بیمه تولیدی

بر پایه این گزارش، از کل حق بیمه تولیدی در ۵ ماه نخست امسال ۲۳ هزار و ۴۸۹ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال فقط در شخص ثالث و مازاد بوده و ۱۰ هزار و ۳۱۳ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال نیز در بخش درمان تولید شد.

همچنین ۲ هزار و ۱۶۶ میلیارد و ۸۴۷ میلیون ریال مربوط به حوادث راننده، ۲ هزار و ۴۲۶ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال مربوط به بدنه اتومبیل و ۱ هزار و ۲۵ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال نیز مربوط به بخش مهندسی بوده است.

۳ هزار و ۵ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال حق بیمه در بخش مسئولیت و ۴ هزار و ۵۹ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال نیز در بیمه های زندگی (عمر) تولید شد. همچنین ۱ هزار و ۵۲۶ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال نیز حق بیمه تولیدی در بخش آتش سوزی بوده است.

سایر بخش ها مانند باربری، حوادث، کشتی، هواپیما، پول، اعتبار، نفت و انرژی و سایر نیز ارقام به مراتب پایین ترین از موارد یادشده را به خود اختصاص دادند.

تعداد بیمه نامه‌های صادرشده

در این بخش نیز شخص ثالث و مازاد با ۵ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۵۹۴ مورد بیمه نامه صادرشده بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است و پس از ان نیز بیمه حوادث راننده با ۴ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۳۴۷ مورد، زندگی با ۱ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۴۸۵ مورد و بدنه اتومبیل با ۹۱۵ هزار و ۳۰۸ مورد قرار دارد.

به صورت کلی در ۵ ماه نخست امسال در حق بیمه های تولیدی ۷۵٫۵ درصد رشد اتفاق افتاده است که این میزان در مورد شخص ثالث و مازاد ۱۰۳٫۴ درصد، حوادث راننده ۲۹۸٫۸ درصد، و نفت و انرژی ۲۰۸٫۹ درصد بوده است. بیمه اعتبار در ۵ ماهه نخست امسال ۸۷٫۲ درصد رشد منفی را پشت سر گذاشته است.

همچنین ۴۷٫۲ درصد کل حق بیمه های تولیدی مربوط به شخص ثالث و مازاد، ۲۰٫۷ درصد مربوط به درمان، ۶ درصد مسئولیت و ۸٫۲ درصد نیز زندگی (عمر) بوده است و مابقی رشته ها نیز سهمی ۱۷٫۹ درصدی را داشته اند.

خسارت پرداختی

در ۵ ماهه نخست امسال ۲۱ هزار و ۷۶۹ میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال خسارت از سوی شرکت های بیمه ای پرداخت شده که تعداد خسارت ها نیز ۴ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۵۵ مورد بود.

به صورت کلی در ۱۵ رشته اصلی بیمه ای کشور طی ۵ ماه نخست امسال ۲۰٫۹ درصد رشد خسارت اتفاق افتاده که در این بخش، حوادث راننده به تنهایی ۵۰٫۸ درصد رشد خسارت داشته و رشته اعتبار نیز ۱۱۵٫۵ درصد رشد یافته است.

در رشته درمان ۴۵٫۴ درصد نرخ رشد خسارت به ثبت رسیده و در حوادث نیز ۴۴٫۸ درصد بوده است. ۶۳٫۱ درصد نرخ رشد خسارت در رشته بیمه زندگی (عمر) ثبت شد و ۲۴٫۳ درصد نیز در رشته مسئولیت، نرخ رشد اتفاق افتاد.

سهم شرکت دولتی و ۲۲ شرکت خصوصی

طی ۵ ماهه اول امسال، ۲۴ هزار و ۶۲۳ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال حق بیمه تولیدی از طریق این شرکت دولتی تولید شده است و در این بخش سهم کل ۲۲ شرکت خصوصی بیمه از کل ۴۹ هزار و ۷۷۴ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال حق بیمه تولیدی؛ ۲۵ هزار و ۱۵۱ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال بوده است.

تنها شرکت بیمه دولتی فعال در کشور سهمی بالغ بر ۴۹٫۵ درصد بازار بیمه را در اختیار دارد و سهم ۲۲ بیمه خصوصی و غیردولتی کشور از این بازار ۵۰٫۵ درصد است و غیر از ۱ شرکت خصوصی که سهمی بالای ۱۰ درصد را از این بازار دارد، مابقی بیمه ها از سهم هایی به میزان ۱ صدم درصد تا ۵٫۷ درصد را دارا هستند.

عملکرد کلی ۲۳ شرکت بیمه

به صورت کلی می توان گفت در ۵ ماهه ابتدای امسال، ۴۹ هزار و ۷۷۴ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال حق بیمه در کشور به نسبت مدت مشابه سال قبل تولید شد و ۱۴ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۶۲۴ مورد نیز تعداد بیمه نامه های صادره بوده است.

همچنین با ثبت ۷۵٫۵ درصد رشد در حق بیمه های تولیدی، ۱۲٫۵ درصد نیز در تعداد بیمه نامه های صادره رشد اتفاق افتاد. ۲۰٫۹ درصد رشد در خسارت پرداختی ایجاد شد و رقمی معادل ۲۱ هزار و ۷۶۹ میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال نیز خسارت پرداخت شد.

۴ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۵۵ مورد خسارت به ثبت رسید که نشان دهنده رشدی ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

جدول عملکرد ۱۶ رشته در بازار بیمه

رشته بیمه حق بیمه تولیدی (میلیون ریال) تعداد بیمه نامه‌ صادره نرخ رشد حق بیمه خسارت‌پرداختی(میلیون ریال) تعدادخسارت نرخ رشد خسارت
آتش سوزی ۱۵۲۳۴۲۳ ۷۰۱۳۴۴ ۱٫۱- ۴۵۳۷۲۲ ۱۳۰۹۱ ۴۸٫۸
باربری ۵۲۴۳۴۱ ۹۳۰۴۶ ۲۵٫۸ ۸۱۳۳۱ ۱۹۳۸ ۵۲٫۳-
حوادث ۴۹۰۰۴۹ ۵۱۶۶۲۱ ۴۰٫۴ ۱۹۴۵۶۰ ۳۶۴۹۳ ۴۴٫۸
حوادث راننده ۲۱۶۶۸۴۷ ۴۳۱۲۳۴۷ ۲۹۸٫۸ ۳۲۵۳۳۶ ۳۸۹۰ ۵۰٫۸
بدنه اتومبیل ۲۴۲۶۱۹۴ ۹۱۵۳۰۸ ۱۱٫۵ ۱۶۹۶۹۰۸ ۲۴۴۶۱۸ ۱۶٫۹
شخص ثالث و مازاد ۲۳۴۸۹۷۰۳ ۵۹۹۳۵۹۴ ۱۰۳٫۴ ۸۹۹۹۴۳۶ ۵۷۷۰۲۶ ۵٫۵
درمان ۱۰۳۱۳۹۶۳ ۱۴۸۶۰۲ ۶۸٫۹ ۷۵۶۷۴۴۵ ۳۲۵۵۵۷۸ ۴۵٫۴
کشتی ۱۲۲۰۲۷ ۱۰۱۵ ۷٫۳ ۳۶۵۰ ۶۷ ۸۹٫۸-
هواپیما ۳۲۰۰۷۳ ۲۰۶ ۱۱٫۵ ۳۶۲۶۱ ۱۳۷ ۲۲٫۷-
مهندسی ۱۰۲۵۶۷۲ ۱۴۸۰۲ ۴۳٫۵ ۱۳۷۳۹۵ ۱۸۳۵ ۵۷٫۸-
پول ۳۸۸۴۴ ۱۴۷۵ ۷۳٫۱ ۲۸۹۲ ۳۸ ۴۹٫۸-
مسئولیت ۳۰۰۵۴۳۲ ۴۰۷۸۲۳ ۶۸٫۱ ۹۲۲۶۳۰ ۳۳۷۳۷ ۲۴٫۳
اعتبار ۹۰۵۱ ۱۹ ۸۷٫۲- ۱۰۲۸۱ ۸۶ ۱۱۵٫۵
نفت و انرژی ۲۲۲۰۶۵ ۲۶ ۲۰۸٫۹ ۲۲۱۵۳ ۴۳ ۱٫۹
زندگی (عمر) ۴۰۵۹۸۵۳ ۱۵۶۱۴۸۵ ۵۶٫۴ ۱۳۱۰۸۸۵ ۴۹۱۶۷ ۶۳٫۱
سایر انواع ۳۴۱۲۲ ۹۱۱ ۱۶۸٫۳ ۴۷۷۷ ۱۱۱ ۱۰٫۵
جمع کل ۴۹٫۷۷۴٫۶۵۸ ۱۴٫۶۶۸٫۶۲۴ ۷۵٫۵ ۲۱٫۷۶۹٫۶۶۲ ۴٫۲۱۷٫۸۵۵ ۲۰٫۹

 

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.