جدیدترین رکوردشکنی شاخص بورس ثبت شد

127[1].jpg

شاخص کل بورس امروز بزرگترین رکورد سال ۹۱ را شکست و با رشد ۱،۵ درصدی خود وارد کانال ۲۶ هزار واحد شد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ادامه افزایش قیمت سهام شرکتها در بورس و حاکم شدن جو مثبت در بازار سرمایه موجب رکورد شکنی جدید دماسنج بازار سهام شد و مهم ترین متغیر بازار سرمایه در معاملات اولین روز هفته ۳۹۴ واحد رشد کرد و پس از ماه ها انتظار وارد کانال ۲۶ هزار واحدی شد.

به این ترتیب رشد قیمت جهانی فلزات اساسی در کنار به کف رسیدن قیمت ها و عدم تحرک مثبت بازارهای رقیب موجب شد تا دماسنج بازار سرمایه امروز بزرگترین رشد سال ۹۱ خود را تجربه کرده و با ۳۹۴ واحد رشد به عدد ۲۶ هزار و ۲۸۳ واحد برسد.

این در حالی است که شاخص کل بورس تهران به دلیل سیاست‌های اقتصادی و ابهامات نرخ ارز ارقام ۲۴ و ۲۳ هزار واحدی را در مرداد مشاهده کرد و در روز ۱۷ مرداد ماه برای اولین بار در سال جاری وارد کانال ۲۳ هزار واحدی شد.

اما با به کارگیری ابزار جدید در بورس،به کف رسیدن قیمت ها و آرام شدن بازارهای موازی باعث آغاز رشد بورس از ۲۱ مرداد ماه شد تا جایی که از روز ۲۴ مرداد ماه مهم ترین متغیر بازار سرمایه از کانال ۲۳ هزار واحد نجات پیدا کرد و وارد کانال ۲۴ هزار واحدی شد.

بر این اساس روند رو به رشد تا جایی ادامه پیدا کرد که دماسنج بازار سرمایه در معاملات ۱۳ شهریور ماه بیشترین رشد تابستانه خود را تجربه کرد و با اقتدار به کانال ۲۵ هزار واحدی پا گذاشت.

اما ادامه رشد قیمت ها در بورس تهران وحاکم شدن جو مثبت در بازار تا جایی پیش رفت که دماسنج بازار سرمایه در معاملات روز ۲۵ شهریور(امروز) به راحتی خط مقاومت ۲۶ هزار واحدی را شکست و با اقتدار وارد عدد ۲۶ هزار و ۲۸۳ واحد شد.

این در حالی است که رشد قیمت جهانی فلزات اساسی به خصوص مس و روی و بهبود تقاضای جهانی برای سنگ اهن از دلایل مثبت شدن جو بازار امروز بود به همین دلیل شرکتهای ملی مس،فولاد مبارکه،سرمایه گذاری غدیر،چادرملو،نفت و گاز پارسیان،گل گهر،بانک ملت،پالایش نفت بندرعباس و توسعه معادن و فلزات باعث رشد ۶۷ تا ۱۰ واحدی شاخص بورس شدند.

بر این اساس روند صعودی بازار سرمایه به طوری بود که صف های خرید سنگین برای اکثر شرکتهای بورسی به خصوص شرکتهای سنگ آهنی،فولادی و صنعت خودرو تشکیل شد.

با رکورد شکنی جدید شاخص بورس حجم معاملات و ارزش بازار سرمایه افزایش یافت و ۳۰۳ میلیون سهم به ارزش ۹۴۷ هزار و ۲۶۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت ؛بر این اساس ارزش بازار سرمایه به طور چشمگیری رشد کرد و به ۱۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.