جدیدترین فیلم کارگردان «خصوصی» هم به مشکل خورد

جدیدترین فیلم کارگردان «خصوصی» هم به مشکل خورد

جام جم آنلاین: فیلم سینمایی «پس‌کوچه‌های شمرون» ساخته کامران قدکچیان پس از فیلم‌های «گشت ارشاد» و «خصوصی» در فهرست ممنوعه حوزه هنری و شهرداری تهران برای اکران عمومی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، در گرماگرم مشکلات به‌وجود آمده برای دو فیلم اکران نوروزی «گشت ارشاد» و «خصوصی»، حوزه هنری اعلام کرد ۱۵ فیلم را در سینماهایش به اکران عمومی درنمی‌آورد.

هر چند اسامی فیلم‌های مورد نظر حوزه هنری منتشر نشد، ولی روز گذشته سخنگوی شورای صنفی نمایش طی گفت‌وگویی با فارس خبر داد که حوزه هنری و شهرداری تهران حاضر به اکران فیلم سینمایی «پس‌کوچه‌های شمرون» به تهیه‌کنندگی حسین فرح‌بخش، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «خصوصی» نیست. به این ترتیب سومین فیلم این فهرست که ۱۵ فیلم را شامل می‌شود، مشخص شد.

حبیب کاوش در این باره گفت: در حالی که فیلم «پس‌کوچه‌های شمرون» برای اکران عمومی آماده می‌شد، مدیران میانی حوزه هنری و شهرداری بدون آن که فیلم را ببینند، تصمیم گرفتند آن را در سالن‌های سینمای خود پخش نکنند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش این نوع برخوردها را در شرایط فعلی سینما اشتباه خواند و گفت: اگر این روند ادامه یابد، شورای صنفی نمایش مجبور است تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ کند.

در صورت عدم پخش فیلم سینمایی «پس‌کوچه‌های شمرون» در سینماهای شهرداری تهران و حوزه هنری، این دومین فیلم از حسین فرح‌بخش پس از «خصوصی» است که با نهادهای مذکور دچار مشکل می‌شود.

علیخانی: تصمیم حوزه هنری و شهرداری تسویه حساب شخصی است

عبدالله علیخانی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی «پس کوچه‌های شمرون» با اشاره به عدم اکران فیلمش از سوی حوزه هنری و شهرداری تهران گفت: فعلا تا زمانی که شورای صنفی نمایش در این باره تصمیم نگیرد، فیلم را اکران نمی‌کنیم چون اکران آن در این وضعیت، مثل این می‌ماند که فیلم‌مان را بسوزانیم.

این تهیه‌کننده سینما با بیان این مطلب که فیلمش را از برنامه اکران عمومی بیرون کشیده است، ادامه داد: تمامی سینماهای شناخته شده آزادی و پردیس ملت در تهران برای شهرداری و حوزه هنری است. اکران کردن در چنین وضعیتی از بین بردن فیلم است.

علیخانی به جام‌جم گفت: از طرفی فقط ۴۰ درصد سینماهای شهرستان‌ها متعلق به بخش خصوصی است و سینماهای تبریز، ارومیه، همدان، کاشان، ملایر، بروجرد، اهواز و… همه متعلق به حوزه هنری است. اکران نشدن فیلم در سینماهای حوزه و شهرداری تهران، فیلم ما را نابود می‌کند.

این تهیه‌کننده سینما گفت: حوزه هنری با این اقدام در واقع درصدد تسویه حساب است و من دلیل این تصمیم را تسویه حساب شخصی می‌دانم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.