جدیدترین گفتگو با محمود معظمی کارگردان “تکیه بر باد” را بخوانید

محمود معظمی کارگردان سریال “تکیه بر باد” در گفتگو با خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور مهدی فخیم زاده و فرامرز  قریبیان در این مجموعه گفت: برای اولین بار بود که در تلویزیون مهدی فخیم زاده و فرامرز قریبیان کنار یکدیگر قرار می گرفتند و حضور این دو بزرگوار هم برای من و نیز برای گروه سرشار از انرژی مثبت بود.
وی افزود: به هر صورت ادغام این دو نسل در مجموعه “تکیه بر باد” با موفقیت روبرو شد و مخاطبان نیز از بازی بازیگران و به خصوص فرامرز قریبیان و مهدی فخیم زاده بسیار راضی بودند.
این کارگردان با اشاره به تاخیر در پخش این مجموعه اظهار داشت: این مجموعه را برای مناسبت خاصی نساخته بودم ولی در آخر مدیران تصمیم گرفتند که در ماهی غیراز ماه مبارک رمضان “تکیه بر باد” روی آنتن رود.
معظمی با اشاره به بازی دشوار نقش های منفی افزود: بازی و ایفای نقش به جای شخصیت های منفی با توجه به خط قرمزها در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی بسیار دشوار است.
کارگردان مجموعه “تکیه بر باد” در خصوص بازی شهرام عبدلی و مهدی فخیم زاده ابراز داشت: شاید به تعداد انگشتان یک دست نرسد، بازیگرانی چون شهرام عبدلی و مهدی فخیم زاده بتوانند به خوبی به جای شخصیت های منفی بازی کنند و آن را پربار جلوه دهند.
وی با بیان این مطلب که بازی در نقش های مثبت راحت تر از منفی بوده، تصریح کرد: بازی در نقش های منفی در سینما و تلویزیون به مراتب دشوارتر از رل های مثبت بوده و من به عنوان کارگردان ترجیح می دهم که به سراغ بازیگرانی بروم که در این راستا همیشه موفق عمل کرده اند.
معظمی ادامه داد: مهدی فخیم زاده عاشق بازی کردن به جای شخصیت های منفی بوده و در کنار شهرام عبدلی به خوبی توانستند درخشش و بازی شخصیت ها را به درخشانی نقش های مثبت ایفا کنند.
کارگردان شاید برای شما هم اتفاق بیفت دبا توجه به سخت گیری خود در کار کارگردانی افزود: سخت گیری من بیشتر در کار برای درست قرار گرفتن هر چیزی در سر جای خود است و اینکه در کارم همه تیم بازیگری حرفه ای باشند.
وی افزود: دغدغه اصلی من در تکیه بر باد حضور بازیگران متبحر بود و خوشبختانه همه چیز طبق خواسته من و فیلمنامه پیش رفت.
معظمی ادامه داد: بازیگران حرفه ای مثل “قریبیان” و “عبدلی” و “فخیم زاده” خود به نقش ها جان تازه ای می بخشند و ما در تکیه بر باد جلسات دورخوانی بسیاری را برگزار کردیم و ساعت ها با این بزرگواران به گفتگو و بحث نشستیم.
این کارگردان با بیان این مطلب که مجموعه “تکیه بر باد” جز یکی از سریال های ماندگار می شود، تصریح کرد: تلاش همه گروه و تیم بازیگران بر این بود که این قصه ملودرام اجتماعی با داشتن فرار و فرودهایش در هر لحظه و سکانس از کار جز یکی از ماندگارترین سریال ها در ژانر خود شود.
وی افزود: همه سعی من بر این بود که اگر مخاطب از یک دقیقه سریال جا بماند نگران نشود و سراغ دقیقه از دست رفته را گیرد.
معظمی با اشاره به ادامه ماجرا و پایان داستان گفت: یک اتفاق خاص برای “شهرام عبدلی” بازیگر نقش “ناصر” می افتد که شوک عجیبی را به مخاطب وارد می کند.
وی ادامه داد: اگر بخواهم در خصوص همه شخصیت ها و نیز به پایان ماجرا اشاره ای داشته باشم باید به توضیح همه زیر جزئیات بپردازم.
این کارگردان اظهار داشت: قضاوت لحظه به لحظه این مجموعه را بر  عهده مخاطب می گذارم و امیدوارم اثری موفق و ماندگار شود.
معظمی خاطرنشان کرد: از همه عوامل فنی چون سعید آهنگرانی طراح صحنه و لباس، مهدیه اعرابی طراح گریم، نیما حسندوست تدوین گر، محمود موسوی نژاد طراحی و ترکیب صدا، مهدی صالح کرمانی صدابردار، فریبرز سیگارودی فیلمبردار، محمد محمد علی آهنگساز دیگر عوامل نهایت تشکر را دارم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.