جدیدترین قیمت خودروهای محبوب در بازار

در این هفته‌ای که گذشت برخی از خریداران خودروهای پرتیراژ داخلی با «پاسخ موجود نیست» در برخی از نمایندگی‌های رسمی فروش خودروسازان مواجه شدند.

به گزارش «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، به گفته برخی از نمایندگی‌های رسمی فروش دو خودروساز بزرگ، عرضه محصولات این شرکت‌ها در هفته گذشته تقریبا متوقف بوده و به همین دلیل برخی از نمایندگی‌های فروش خودرویی برای عرضه نداشتند.

با این حال در این هفته در گروه محصولات گروه‌ خودروسازی سایپا انواع خودروی سایپا ایکس ۱۰۰ (پراید) در سطح نمایندگی‌های فروش این شرکت موجود نبوده و تنها برخی از نمایندگی‌ها تعداد محدود موجودی خود را به قیمت‌های بالاتری عرضه می‌کردند به‌گونه‌ای که سایپا ۱۳۱ حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود در حالیکه قیمت کارخانه‌ای این خودرو حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

تیبا نیز در بسیاری از نمایندگی‌های فروش موجود نبوده و برخی از نمایندگی‌ها نیز این خودرو را به قیمت حول و حوش ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌کردند در حالیکه قیمت کارخانه‌ای تیبا تقریبا ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

تندر ۹۰ مدل E2 پارس خودرو نیز به صورت محدود و به قیمت حدود ۲۴ میلیون تومان در برخی از نمایندگان سایپا عرضه می‌شد البته قیمت این خودرو در کارخانه سازنده حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

قیمت مگان نیز در مدل ۲۰۰۰ اتوماتیک آن به حدود ۵۱ میلیون تومان رسیده است در حالیکه قیمت کارخانه‌ای این خودرو حدود ۳۷ میلیون تومان است.

ماکسیما نیز در حالی در برخی از نمایندگی‌های سایپا حدود ۶۶ میلیون تومان قیمت خورده بود که قیمت کارخانه‌ای آن ۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

در این میان در گروه محصولات ایران خودرو نیز کمبود عرضه خودرو با شدت کمتری از محصولات سایپا ادامه دارد. در حال حاضر قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در حالی به حدود ۲۴ میلیون تومان رسیده که نرخ کارخانه‌ای آن حدود ۱۶ میلیون تومان است.

در این هفته پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز در مدل V8 آن به قیمت حدود ۲۷ میلیون تومان و مدل V9 نیز حدود ۳۵ میلیون تومان عرضه می‌شد این در حالی است که قیمت کارخانه‌‌ای مدل V8 تقریبا ۱۹ میلیون تومان و مدل V9 نیز حدود ۲۹ میلیون تومان است.

تندر ۹۰ ایران خودرو نیز در مدل E1 آن به قیمت حدود ۲۰ میلیون و ۵۰۰ تومان و مدل E2 نیز به قیمت حول و حوش ۲۳ میلیون تومان در برخی از نمایندگی‌ها عرضه می‌شد این در حالی است که قیمت رسمی تندر ۹۰ مدل E1 ایران خودرو حدود ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و مدل E2 نیز حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

پژو ۴۰۵ نیز در حالی در برخی از نمایندگی‌ها به قیمت حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد که نرخ کارخانه‌ای این خودرو حول و حوش ۱۴ میلیون تومان است.

قیمت پژو پارس سال نیز به حدود ۲۴ میلیون تومان رسیده است در حالیکه قیمت کارخانه‌ای آن ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

سمند LX نیز در حالی در برخی نمایندگی‌های فروش ایران خودرو به قیمت حدود ۱۹ میلیون تومان عرضه می‌شد که قیمت کارخانه‌ای آن ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

نکته قابل توجه در بازار خودروهای پرتیراژ داخلی این بود که با توجه به کم شدن عرضه‌ و حبابی‌ بودن قیمت‌ها، خرید و فروش چندانی در این بازار صورت نگرفته و فروشندگان نیز قیمتهای متفاوتی را برای محصولات خود پیشنهاد می‌کردند. در این شرایط مشتریان در انتظار گشایش سایت فروش خودروسازان بزرگ هستند تا بتوانند خودروی مدنظر خود را با نوسان کمتر و با نرخ‌هایی نزدیک به قیمت‌‌های رسمی خریداری کنند. این درحالی است که اواخر این هفته خبرهایی نیز از موافقت اعضای کمیته قیمت‌گذاری خودرو با افزایش قیمت محصولات گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا به گوش می‌رسید.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.