جدیدترین قیمت خودرو در بازار آزاد

چکیده: دبیر انجمن خودروسازان ایران اخیرا توقف عرضه برخی خودروهای پرتیراژ داخلی را تایید کرد؛ اکنون قیمت‌ خودروها در نمایندگی‌های مختلف با درصدی نوسان و تفاوت همراه است.

سرانجام پس از چندین هفته گمانه‌زنی نسبت به توقف عرضه برخی خودروهای پرتیراژ داخلی، احمد نعمت‌بخش با تایید این موضوع دلیل آن‌را عقب افتادن تعهدات پیش فروش خودروسازان و همچنین نبود خودرو برای عرضه عنوان کرد.

اکنون شرایط رشد قیمت خودرو در بازار آزاد به‌گونه‌ای که در حال حاضر قیمت خودروی سایپا ۱۳۱ SL به حدود ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۳۱ SX نیز به حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت مصوب ۱۳۱ SL معادل ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و ۱۳۱ SX نیز ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان است.

همچنین در حالیکه نرخ رسمی سایپا ۱۳۲ SL معادل ۱۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و ۱۳۲ SX نیز ۱۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان است، قیمت ۱۳۲ SL در بازار به حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۳۲ SX نیز ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

خودروی تیبا نیز در حالی به قیمت حدود ۱۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد که قیمت رسمی آن ۱۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

تندر ۹۰ مدل E2 پارس خودرو نیز در حالی به قیمت حدود ۲۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد که قیمت رسمی آن ۲۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

قیمت مگان ۲۰۰۰ اتومات نیز در برخی از نمایندگی‌های فروش به حدود ۶۰ میلیون تومان رسیده است در حالیکه قیمت رسمی این خودرو ۴۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است.

ماکسیما نیز در حالی در برخی از نمایندگی‌های فروش به قیمت حدود ۸۱ میلیون تومان عرضه می‌شود که قیمت رسمی آن ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

اما در گروه محصولات ایران خودرو قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ همچنان افزایش یافته و به حدود ۲۹ میلیون تومان رسیده است این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو ۱۹ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است.

قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز در مدل V9 آن به حدود ۴۰ میلیون تومان رسیده در حالیکه قیمت رسمی این خودرو ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان تعیین شده است. قیمت ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V8 نیز در حالی به حدود ۳۰ میلیون تومان رسیده که قیمت رسمی آن ۲۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.

تندر ۹۰ ایران خودرو نیز در مدل E1 به قیمت حدود ۲۲ میلیون تومان و مدل E2 نیز ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالیکه قیمت رسمی تندر ۹۰ مدل E1 ایران خودرو ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و مدل E2 نیز ۲۱ میلیون تومان تعیین شده است.

قیمت پژو ۴۰۵ نیز در حال حاضر حدود ۱۹ میلیون تومان است البته قیمت مصوب این خودرو ۱۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان تعیین شده است. قیمت پژو پارس سال نیز در حالی به حدود ۲۸ میلیون تومان رسیده که قیمت رسمی این خودرو حدود ۲۳ میلیون تومان است.

سمند نیز در حالی در مدل EF7 آن به قیمت به حدود ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود که قیمت رسمی این خودرو حدود ۲۱ میلیون تومان است.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.