جدیدترین لیست داروها و مکمل‌های دوپینگی ۲۰ روز دیگر اعلام می‌شود

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران از اعلام تازهترین تغییرات لیست داروها و مکمل‌های دوپینگی برای سال ۲۰۲۴ تا ۲۰ روز دیگر خبر داد.

لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حدود ۲۰ روز دیگر تازهترین تغییرات لیست داروها و مکمل‌های دوپینگی اعلام خواهد شد.

وی افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در حال حاضر آخرین تغییرات و لیست نهایی داروها و مکمل‌های دوپینگی را در حال ترجمه است که همزمان با دیگر کشورهای جهان این لیست تازه برای سال ۲۰۲۴ اطلاع‌رسانی می‌شود.

پورکاظمی ادامه داد: هر سال تغییراتی در لیست داروها و مکمل‌های دوپینگ صورت می‌گیرد و این به آن سبب است که شرایط دنیای ورزش به سبب رقابت‌های نزدیک در زمینه دوپینگ بسیار سختگیرانه‌تر می‌شود.

مرگ ناگهانی ورزشکاران به سبب استعمال سیگار

وی با اشاره به اینکه سرطان ریه یک سرطان خاموش و بدون درد به حساب می‌آید، افزود: این در شرایطی است که در ورزش‌های قهرمانی ورزشکاران باید سعی نمایند به هیچ عنوان از سیگار، چپق و قلیان استفاده نکنند زیرا مغز برای بهترین عکس‌العمل‌ها به اکسیژن مناسب نیاز دارد و استعمال دخانیات می‌تواند سبب کندی رسیدن اکسیژن به مغز شود.

پورکاظمی با بیان اینکه یکی از سبب‌های مرگ‌های ناگهانی نیز سیگار است، خاطرنشان نمود: از عمده‌ترین دلایل ابتلا به سرطان حنجره استعمال سیگار و مصرف الکل است که می‌تواند سبب سرطان‌های زبان و دهان نیز شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.