جذب سرمایه بخش خصوصی در بخش معدن افزایش می یابد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آیین نامه اجرایی قانون معادن، فعالیت بخش خصوصی در بخش معدن را تسهیل می کند و سبب جذب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در معادن می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، وجیه الله جعفری با بیان اینکه تدوین آئین‌نامه اجرایی قانون فضا برای فعالیت بخش خصوصی براساس اصل ۴۴ قانون اساسی فراهم می‌شود ، افزود : این آئین‌نامه با نظر تشکل‌های خصوصی در حال تنظیم است که امیدواریم به زودی تکمیل شود.

وی افزود: نکات ظریفی در قانون معادن برای کمک به بخش خصوصی مطرح شده که اختصاص پشتوانه مالی مناسب از محل درآمدهای معادن از این موارد است.

جعفری گفت: زیر‌ساخت‌های لازم برای توسعه بخش معدن هم از همین درآمدها و اعتباراتی که با پشتوانه دریافت حقوق دولتی به‌دست می‌آید، تامین خواهد شد.

معاون وزیر صنعت ،معدن وتجارت در ادامه با بیان این‌که دولت در حوزه اکتشاف باید نقش حاکمیتی ایفا کند، افزود: این امر به معنی حضور نداشتن بخش خصوصی در این حوزه‌ها نیست و باید زمینه مناسب برای حضور فعالان معدنی در اکتشاف نیز فراهم شود.

جعفری افزود: در قانون معادن چند نکته برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی در این حوزه مطرح شده به طوری‌که مقرر است، افرادی که دارای صلاحیت هستند و کار اکتشاف را به‌طور علمی انجام می‌دهند در میزان ذخیره کشف شده معدن شریک می‌شوند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این ا‌فراد می‌توانند تا ۲۵ سال از معدن کشف شده بهره‌برداری کنند و این زمان تا پایان میزان ذخایر قابل تمدید است.

وی تصریح کرد: وقتی خود فعال معدنی شریک ذخیره معدن باشد، کار اکتشاف با دلسوزی بیشتری انجام می‌گیرد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.