جذب سرمایه اولویت سازمان منطقه ویژه پارس است

به گزارش روزپنجشنبه ایرنا از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ‘مسعود نصوری’ تاکیدکرد: در حوزه سرمایه گذاری باید باهدف، تقویت تولیدملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مسیر جذب سرمایه را تسهیل و کوتاه کنیم.

وی درمورد مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه، گفت:‌ مجتمع بندری پارس با ظرفیت بالا و قابل توجه تخلیه و بارگیری کالا و تجهیزات، از مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس، با اشاره به ظرفیت بسیار خوب حمل و نقل کالا و مسافر در این منطقه ویژه، افزود: فرودگاه بین المللی خلیج فارس- عسلویه با ظرفیت جابجایی سالانه حدود یک میلیون مسافر و امکان ورود و خروج قابل توجه کالا و تجهیزات، به لحاظ امکانات پیشرفته فرودگاهی؛ دارای رتبه برتر کشوری پس از فرودگاه امام خمینی (ره)، است که این برتری به عنوان مزیت برجسته سرمایه گذاری در این منطقه، محسوب می شود.

وی با بیان آمادگی این سازمان برای فراهم کردن اراضی مورد نیاز طرح های سرمایه گذاری، گفت: بخش قابل توجه اراضی منطقه ویژه پارس باهدف استقرار و توسعه صنایع نیمه سنگین مانند مخازن تحت فشار، تجهیزات پالایشگاهی، پتروشیمی و نیروگاهی، صنایع خطوط لوله و صنایع فلزی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بخش دیگری از زمین های این منطقه راهبردی، به توسعه صنایع مختلط مانند صنایع ساخت قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فلزی، برق و الکترونیک، ابزار دقیق و صنایع شیمیایی اختصاص یافته است.

نصوری یادآور شد: پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت نفت، برای واگذاری اراضی و زیرساخت های لازم و نیز، طراحی و راه اندازی پروژه هایی که به شتاب اجرای توسعه میدان گازی پارس جنوبی و توسعه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کمک می کند، آمادگی داریم.

اقتصام ۱۰۷۰**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۷۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.