جذب یک میلیون گردشگرخارجی

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: این استان برای جذب یک میلیون گردشگر خارجی در سال جاری متعهد شده است.

      
  به گزارش نصر نیوز، تراب محمدی روز دوشنبه در جلسه دیدار با اعضای جدید هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان، ورود گردشگر خارجی به استان را مترادف با رونق اقتصادی دانست و افزود: این سازمان علاوه بر تاکیداتی که نسبت به افزایش گردشگران خارجی ورودی به استان ها دارد، درجه بندی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور را نیز بر همین اساس در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: بقای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به میزان گردشگر خارجی که به کشور وارد می کنند بستگی دارد و این سازمان در این راستا حمایت کاملی را از دفاتر استان برای موفقیت در این مورد خواهد داشت.

محمدی با اشاره به گران شدن هزینه سفرهای خارجی برای مردم، فضا را برای فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در عرصه رونق بخشیدن به سفرهای داخلی بسیار مساعد عنوان کرد و افزود: گرانی مخارج، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را به وظیفه اصلی شان که همان وارد کردن گردشگر خارجی است، نزدیک تر کرده است.

وی گفت: مردم به ویژه در آذربایجان شرقی در چند سال گذشته به عنوان اصلی ترین میزبانان گردشگران به بلوغ و رشد فکری کاملی رسیده اند و به وظایف خود به خوبی عمل می کنند.
وی ابراز کرد: توسعه فکری مردم در پذیرفتن گردشگران خارجی و رفتار صحیح با آنها، یکی از اصلی ترین دلایل رویکرد خوب خارجی ها در این سال ها برای انتخاب ایران به عنوان مقصد سفر بوده است.

محمدی گفت: آذربایجان شرقی گام های بلندی را در راستای ایجاد زیر ساخت های لازم برای جذب گردشگران خارجی فراهم آورده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: ساخت انواع کمپ های گردشگری و مجتمع های بین راهی در تمام شهرستان ها، ساخت سرویس های بهداشتی، هتل ها و هتل آپارتمان ها و نیز توسعه خطوط ریلی، هوایی و زمینی بخشی از اقدامات این سازمان در استان به شمار می رود.
محمدی گفت: آموزش اعضای وابسته به صنوف گردشگری یکی از اولویت های این سازمان در سال های اخیر به شمار می رود.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور با اشاره به فراهم بودن زمینه های توریسم در آذربایجان شرقی، اظهارکرد: علاوه بر فراهم آوردن زیر ساخت های اقامتی، تفریحی و بهبود وضعیت دسترسی به آثار تاریخی، با توجه به اینکه این استان همواره یکی از اصلی ترین مقاصد توریسم درمانی در میان کشورهای همسایه ایران بوده، توسعه تاسیسات درمانی و بیمارستان های استان را نیز شاهد بوده ایم.
 


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.